Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Акциите на френски производители на коняк скочиха, след като Макрон намекна за охлаждане на търговския спор с Китай
Акциите на няколко френски производители на коняк поскъпнаха във вторник, след като президентът Еманюел Макрон предположи, че търговското напрежение между Китай и Европейския съюз, което може да повлияе на производителите на напитки, може да отслабне, предаде CNBC.
Акциите на два от най-големите производители на коняк във Франция, Pernod Ricard и Remy Cointreau, поскъпнаха съответно с 3% и 8,1% във вторник. Нито Pernod Ricard, нито Remy Cointreau отговориха веднага на искането на за коментар.
Френският президент Макрон обърна внимание на продължаващия търговски спор с китайския президент Си Дзинпин и му подари бутилка френски коняк от най-висок клас, която според съобщенията по цени на дребно е над 3200 долара. В момента Си е на посещение в Европа и се среща с лидери от целия континент.
„Благодаря на президента за откритото му отношение по отношение на временните мерки за коняка и за желанието му да не ги прилага!“, каза Макрон на специална пресконференция.
По-рано тази година Китай започна антидъмпингово разследване срещу производителите на коняк в ЕС, което може да доведе до налагане на мита върху вноса на спиртни напитки. Министерството на търговията на Китай по това време каза, че е получило искането за разследване от Китайската асоциация на производителите на алкохол от името на местната индустрия за бренди, според изявление, преведено от CNBC чрез Google translate.
Разследването дойде само месеци след като ЕС започна подобно разследване за потенциален дъмпинг в китайски производители на електрически превозни средства.
Китай отрече връзка между двете разследвания, съобщи Ройтерс миналия месец, цитирайки неназован източник от френското финансово министерство.
Преди срещата между Макрон и Си Дзипин Националното междупрофесионално бюро на коняка, което представлява френската конячна индустрия, призова лидерите да постигнат споразумение по въпроса. Допълнителните тарифи „биха били изключително вредни за цял регион, чиято икономика и селскостопанска дейност се основават на продажбите на коняк“, каза органът. Над 95% от европейското бренди, което се изнася за Китай, идва от регионите на френския коняк и арманяк, се добавя в него.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.