Етикетът „Произведено в” да стане задължителен за нехранителните стоки иска ЕП

Етикетът „Произведено в” да стане задължителен за нехранителните стоки иска ЕП

Етикетът „Произведено в“ трябва да бъде задължителен за нехранителни стоки, които се продават на територията на ЕС. Изключение ще правят единствено лекарства. За това настоява Европейският парламент, който днес гласува такова решени.

Чрез поставянето на такъв етикет ще подобри възможността за проследяване на продуктите и по този начин ще подобри и защитата на потребителите

„С тези промени ще се подобри значително прозрачността във веригата за доставка на продукти и това е добре за потребителите“, заяви докладчикът на Европейския парламент относно безопасността на продуктите Кристел Шалдемозе.

Съгласно предложените текстове производителите от ЕС ще могат да избират дали да слагат „Произведено в ЕС“ върху етикета или да поставят името на страната си.

Членовете на ЕП искат да се налагат санкции, които да бъдат „съизмерими и с възпиращ ефект“ и които да бъдат съобразени с тежестта, продължителността и умишления или повтарящия се характер на нарушението, както и с размера на фирмата, която го е извършила.

Евродепутатите редлагат Европейската комисия да създаде в ЕС публичен черен списък на фирми, за които „многократно е установено, че умишлено са нарушили“ правилата за безопасност на ЕС. Депутатите настояват да бъде създадена и общоевропейска база данни за продукти, създали неудобства и проблеми на потребителите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса