Влязоха в сила новите правила за политическа реклама в ЕС

Влязоха в сила новите правила за политическа реклама в ЕС

От днес в ЕС са в сила новите правила за политическата реклама, съобщи Европейската комисия. С това се въвеждат общи изисквания за прозрачността на тези реклами и се очаква гражданите получат възможност да разпознават съобщения, които целят да повлияят на техните политически мнения и решения.

Занапред политическите реклами трябва да бъдат ясно отбелязани. Предстои да се въведе механизъм за съобщаване на проблемни реклами. Предвижда се всички политически реклами онлайн да се съхраняват. Въвежда се забрана за спонсориране на реклами от рекламодатели извън ЕС три месеца преди избори или референдум, предава БТА. 

Правилата ще се прилагат и за предстоящите през юни избори за Европейски парламент, отбелязва Еврокомисията. Уточнява се, че изискванията за прозрачност на политическата реклама ще влязат в сила от 9 октомври догодина. С тези промени ще бъде посочвано кой и колко е платил за рекламните съобщения, и с кой изборен или законодателен процес са свързани те.

По-рано днес европейските партии АЛДЕ (либерали), ЕНП (християндемократи), ЕКР (консерватори), ПЕС (социалисти), "Левите" (социалисти/комунисти) и "Зелените" (природозащитници) бяха сред организациите, подписали правилата за поведение в навечерието на изборите за евродепутати. От "Идентичност и демокрация" (евроскептици) са съобщили, че също ще се присъединят, уточнява ЕК.

Подписалите обещават да поддържат етично поведение в предизборната кампания, да не внасят разделение сред обществото, да се въздържат от използване или разпространение на дискриминационни изявления срещу обществени групи на основата на пол, расов или етнически произход, вяра, увреждане, възраст или сексуални предпочитания. Тези партии ще се въздържат и от разпространение на анонимни политически реклами. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.