36 компании са най-големите замърсители на Земята

36 компании са най-големите замърсители на Земята

Половината от всички световни емисии на CO2 се дължат на нефт, газ и въглища, произвеждани само от 36 големи енергийни компании. Тези данни се съдържат в доклада Carbon Majors, изготвен от американския изследователски център InfluenceMap.

Авторите му са изчислили общите емисии от изгарянето на нефт, газ и въглища, произвеждани от 169 големи енергийни компании, равняващи се на 33,9 милиарда тона CO2 през 2023 г.

Saudi Aramco е на първо място в негативния списък по отношение на свързаните с нея вредни емисии: произведеното от нея гориво е причина за 4,4% от световните емисии на CO2 (1,66 млрд. тона). Сред петте най-големи замърсители са индийската компания Coal India (3,7% от емисиите на CO2), китайската CHN Energy (3,6%), иранската National Iranian Oil Company (2,8%) и друга китайска компания - Jinneng Group (2,9%). В челната десетка влизат и две руски компании - „Газпром“ (на шесто място с 2,3 % от световните емисии на CO2) и „Роснефт“ (на осмо място, 1,9 %).

„Въпреки глобалните ангажименти в областта на климата, малка група от най-големите производители на изкопаеми горива в света значително увеличават производството и емисиите си. Проучването подчертава непропорционалното въздействие на тези компании върху климатичната криза и подкрепя въвеждането на изисквания за корпоративна отговорност“, казва анализаторът на InfluenceMap Емет Конър.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Джей Ди Ванс отхвърли мироопазващия план на Стармър и Макрон за Украйна
Промяна на фискалните правила може да върне Германия отново на водещото място в Европа
Зеленски благодари на България за подкрепата на Украйна
Германия обяви, че е достигнала лимита на оръжейни доставки за Украйна от запасите на Бундесвера
Три фрази, които на всяка цена трябва да избягвате при воденето на преговори
Уверен, а не арогантен: 9 разлики
Парламентът прие на първо четене законопроекта за държавния бюджет за 2025 г.
Защо всяка марка се нуждае от стратегия за инфлуенсър маркетинг