Промишленото производство с ръст – и месечен, и годишен

Промишленото производство с ръст – и месечен, и годишен

Оптимистични данни излязоха от националната статистика днес за промишленото производство у нас. Според предварителните сезонни данни то отчита ръст както на месечна, така и на годишна база.

Индексът на промишленото производство през септември 2010 г. се увеличава с 1,6% в сравнение с предходния месец.

През септември 2010 г. календарно изгладеният индекс на промишленото производство нараства с 9,3% спрямо същия месец на 2009 година.

През септември 2010 г. спрямо предходния месец промишленото производство в добивната промишленост се увеличава с 3.1%, в преработващата промишленост - с 2.8%. Спад е регистриран в производството и разпределението на електрическа и топлоенергия и газ - с 4,1%.

През месеца в преработващата промишленост има ръст при производството на мебели - с 11,4%, печатната дейност и възпроизвеждането на записани носители - с 9,2%, производството на тютюневи изделия - със 7,3%, производството на метални изделия, без машини и оборудване - с 6,9%, производството на текстил и изделия от текстил, без облекло - с 6,5%.

Спад има в ремонта и инсталирането на машини и оборудване – с 24,5%, и в производството на хартия, картон и изделия от хартия и картон - с 1,4%.

На годишна база увеличение на промишленото производство се отчита в добивната промишленост - със 17.8%, в преработващата промишленост - с 13.%.

Спад от 3,6% се наблюдава в производството и разпределението на електрическа и топлоенергия и газ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Цитат на деня