Авенди сред най-добрите работодатели в Централна и Източна Европа
Авенди и още три български компании са на челни позиции в ежегодното проучване 2009/2010 г. за най-добри работодатели в Централна и Източна Европа.
То беше проведено от Hewitt Associates, международна компания за консултантски и аутсорсинг услуги в областта на човешките ресурси и в него взеха участие близо 123,000 служители и 2,700 топ мениджъри.
Търговската компания Авенди е на пето място в категория “Средни компании”. На трето място в същата категория е Shell България. В челната тройка, но в категория „Големи компании” е Макдоналдс България, а представителният офис на Астра Зенека UK Ltd. България е на четвърто място в категория “Малки компании“.
България участва в проучването за пети път. Резултатите се базират на анализ на мнението на служителите, което има най-голяма тежест за крайния резултат, както и на допитване до мениджърите на компанията и одит на политиките за управление на човешките ресурси.
Допитването тази година очертава доста интересни и полезни за всеки мениджър изводи, които ви представяме в резюме:
- С подобряване на състоянието на икономиката компаниите ще стават по-уязвими поради риска от загуба на таланти.
- Компаниите с високо ангажирани и мотивирани хора притежават важно конкурентно предимство.
- Въпреки някои положителните сигнали за икономиката, топ мениджърите все още са доста предпазливи в прогнозите за бъдещето на компаниите си. 42% от тях очакват съкращения през следващите години, 64% вярват, че ще се наложи да работят с ограничени ресурси и рестрикции в бюджетите.
- Най-честата причина за безпокойство в организациите е човешкият фактор.
Ето как коментира очерталите се дотук тенденции Рита Верес, ръководител направление проекти за ангажираност на Hewitt в Европа: "Рецесията повече няма да играе ролята на задържащ фактор за служителите, които не искаха или не можеха да сменят работата си. Организациите трябва да мислят за това как да ангажират и задържат хората си, и по-специално талантите." Защото: "Със стабилизирането на икономиката и с появата на повече възможности, служителите преразглеждат своя професионален път в компанията, както и това до колко са склонни да допринасят с допълнителни усилия за успеха на своя работодател. Тяхното поведение е огледално на предприетите от компаниите действия през изминалата година и в някои случаи служителите „преразглеждат” своята лоялност."
Проучването също идентифицира някои успешни бизнес практики, които най-добрите работодатели стриктно използват в настоящия период на икономически трудности:
- по-достъпен топ мениджмънт и по-интензивна комуникация;
- по-голяма прозрачност, открит диалог със служителите и демонстриране на яснота за бъдещето на бизнеса;
Най-добрите работодатели не престават да се вслушват в мнението на своите служители, за да вникнат в тяхната гледна точка, да акцентират върху основните послания и ценности, и да подчертаят значението на хората за компанията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.