Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Четири стъпки за по-добра комуникация в работна среда
Твърде често на работа сме изправени пред много напрегнати ситуации. Това неизбежно рефлектира върху психиката и стрес започва да ни тежи. Така доста лесно забравяме как трябва да общуваме един с друг.
Трябва да бъдем в състояние да оставим настрана различията помежду си и да кажем: „Слушай, аз съм човешко същество, ти също. Нека се разбираме.” По този начин можем да се съсредоточим върху основните въпроси. След това можем да разберем причината и следствието на проблема. Умението да се поема отговорност, когато е нужно, а не да се обвинява някого е водещо, за да съществува разбирателство между колегите. В противен случай комуникацията ще изглежда като непостижима мечта за хората в тази работна среда, казват от „Бизнес Инсайдър”.
1. Дръжте се ведро и спокойно
Когато става въпрос за конфликт, първо трябва да анализирате вида на комуникацията, която сте установили във вашата компания. Уверете се, че всички са съгласни да се засили и поеме отговорността за пълноценното им участие в общуването. Ако започнете да създавате такъв тип взаимоотношения, а не да внедрявате вина, ще откриете, че конфликтът е минимален. Въпреки това, когато се появи някаква конфронтация, трябва да осъзнаете факта, че е възможно бързо да ескалира. Когато това се случи, една от страните в отношенията, неизбежно, се чувства така, сякаш е атакувана. В този момент хората заемат отбранителна позиция и започват да оказват съпротива. Когато двете страни се подхранват от тази гледна точка, не очаквайте нищо положително. Тогава е моментът, за да се върнете обратно и да започнете разговора от начало, преди всичко да се е сринало.
2. Не забравяйте основният проблем
Когато сте част от разгорещен конфликт, не забравяйте, че целта е да се разреши даден проблем. Когато реагирате емоционално, в тона ви ще се усети лична нотка. Това не решава нищо, а напротив – задълбочава проблема. Най-добрият подход е да се избегне обвинението, отправено от някого и той да се чувства сгрешил. Вместо това, наистина разгледайте проблема и се опитайте да намерите общо решение. Не подхождайте към своя колега като враг, а бъдете част от един и същ екип. По този начин може да анализирате ситуацията безпристрастно и да се справите с нея, по най-бързия начин.
3. Нещата са различни, когато той ви е шеф
Правилата за комуникация се променят между служител и началник. В тази ситуация трябва да осъзнавате, че възприемането на отсрещния като виновен е голям проблем за вас. Това е важно да се има в предвид, когато сте в конфликт с вашия началник. Също така не забравяйте, че този, който е по-добър от вас, има причина да е на тази позиция. Може да не сте съгласни с него, но той или тя съществува и заслужава уважение. Осъзнайте, че поемането на отговорността за даден проблем е само във ваша полза.Основната цел в разрешаването на всеки конфликт е екипната работа. Спрете да мислите кой прав, кой крив. Когато сте готови за компромис, комуникацията ще тече много по-гладко.
4. Няма значение кой е прав
Всички аргументи произтичат от един човек, който се счита за невинен, заради това и трябва да се потърси друг виновник. Това да прехвърляте вината на някого другиго е резултат от ниско самочувствие. Така се разкривате като неуверен и неподготвен, да се изправите срещу трудностите, човек. Всеки път, когато има срив в комуникацията, трябва да се върнете назад и да се запитате: „Как мога да помогна?”. Често имаме работа с хора, които имат различни ценностни системи, от вашата. Наистина можете да сбъркате, ако се опитвате да наложите вашите принципи и да следвате единствено тях. По този начин напълно изключвате възможността да приемете гледната точка на другите. Успешната комуникация никога не се основава на желанието за надмощие. Тя трябва да е спокойна, основана на план за действие, както и да сте готови за компромиси.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.