Финансовият министър говорил с шефа на Оманския фонд за КТБ

Финансовият министър говорил с шефа на Оманския фонд за КТБ

Държавният резервен фонд на Султаната, който притежава 30% от закъсалата Корпоративна търговска банка (КТБ) е изразил готовност да се положат всякакви усилия за намиране на работещо решение относно банката. Това става ясно от проведен разговор между финансовият министър Петър Чобанов и главният изпълнителен директор на Османския фонд Оман Абдулсалам Ал Муршиди, съобщиха от Министерство на финансите.

Двете страни изразиха увереност по време на разговора, че както от страна на българската държава, така и от оманска страна се спазват законовите разпоредби при действията в случая с КТБ. В разговора бяха отхвърлени спекулативните тези, наложени в последните дни, че акционерите не са поканени да участват в намиране на работещо решение относно банката. Двете страни преповториха готовността си да положат усилия за намирането на подобно решение.

Министър Чобанов потвърдил, че ще се даде възможност на сегашните акционери да осигурят необходимия ресурс (капитал и ликвидност), като държавните институции ще се намесят съобразно правомощията си по закон само ако акционерите не успеят.

Това е обвързано и с работата по процедурата на специален надзор, който Българската народна банка наложи за срок от три месеца. Намирането на частно решение на проблема, което не ангажира публичен ресурс, е най-желаният изход от създадената ситуация, посочил още той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера