Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Страшна ли е търговията с данни в Twitter?
Потребителите на Twitter са на път да се превърнат в основен инструмент за търговия, след като две изследователски компании се очаква да дават информация на бизнеса, които ще плащат за привилегията да получават данни за предпочитанията на онлайн потребитеблите.
Gnip Inc, базирана в Колорадо и DataSift Inc, базирана във Великобритания и Сан Франциско са лицензирани от Twitter да анализират архивираните туитове и основна информация за потребителите, като географско местоположение например. DataSift обяви тази седмица, че ще пусне Twitter данни в пакети, които ще обхващат последните две години, докато Gnip ще може да предоставя данни от потребителски туитове само за последните 30 дни.
Колкото повече детайли се появяват относно информацията, която ще се продава толкова по-загрижени коментари се чуват от страна на експертите по правото на неприкосновеност на личния живот.
"Както виждаме, разрастването на социалните медии, включително и Twitter ще се превръща във все по-голям проблем", казва Греъм Клули, старши технологичен консултант в британската компания за сигурност в Internet Sophos. "Онлайн компаниите знаят кои сайтове посещаваме, кои обяви ни хващат окото и какво пазаруваме. В този ред те знаят за какво мислим. А това е доста плашещо", казва той.
Повече от 700 фирми са в списъка на чакащите да се сдобият с данни от социалната мрежа, каза главният изпълнителен директор на DataSift Роб Бейли. Тези, които купуват данните, ще бъдат в състояние да видят туитовете по конкретни теми и дори да изолират техните възгледи, базирани на географското положение на потребителите.
Например, Coca-Cola Co може да погледне какво казват хората в Масачузетс за нейните продукти или Starbucks Corp може да разбере какво казват хората във Флорида за латето с карамел. Компаниите могат също така да погледнат как са отговорили на жалбите на потребителите, пише "Ройтерс".
От Gnip, която ще предлага пакета с данни 30 дни назад, казват, че събраната информация в реално време може да се използва по време на природни бедствия, за да помогне на спасителите или за наблюдение на заболявания като грипна епидемия, както и за това да се анализират настроения на фондовия пазар.
„Лични разговори или изтрити туитове няма да бъдат достъпни. Фирмите искат обобщени данни, а не се опитват да разберат кой какво е казал и на кого“, уточнява Бейли.
Анализът на данните ще има най-голям ефект за маркетинга. "Единственият риск за неприкосновеността на личния живот са търговците, които са в състояние да направят повече с данните, по-бързо", казва Томас Босилевац, директор в компанията за дигитален маркетинг компания Digitaria.
"Това е разочароващо, сега търговците са с по-голям достъп до моите стари туитове от мен", казва Ребека Джеск, анализатор и говорител на Electronic Frontier - фондация с нестопанска цел. "Въпреки това и въпреки, че изглежда страховито, е законно. Щом веднъж сте публикували туита си, на практика публично позволявате всеки да прави всичко с него.", добавя тя.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.