Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Потребителските разходи в ЕС с по-слаб ръст от очаквания
Ръстът на потребителските разходи в ЕС се забавя през третото тримесечие на 2011 г. За период от една година (септември 2010 – септември 2011 г.) той се е увеличил с 0,5% след силния ръст (2,1%), отчетен през второто тримесечие на годината. През третото тримесечие е регистриран най-слабият ръст от началото на годината и най-ниското увеличение от четвъртото тримесечие на 2010 г.
Това сочи барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС.
Въпреки че потребителските разходи се увеличават за осмо поредно тримесечие в Европейския съюз като цяло, 21 от 27-те страни-членки отбелязват намаляване на потреблението в сравнение с резултатите от второто тримесечие на 2011 г., съобщиха от компанията. Трите най-големи икономики в общността - Франция (-0,5%), Германия (+0,9%) и Великобритания (+1,0%) - отчитат влошаване на потребителския разход спрямо второто тримесечие на 2011 година. За разлика от тях обаче повечето страни от Централна и Източна Европа продължават да поддържат стабилен ръст.
Литва и Латвия водят по отношение на нарастването на потреблението съответно с 15,4% и 13,2%. Естония е трета по този показател с 9,9% ръст, следвана от Чехия и Словакия, които отбелязват ръст от 5,6%. Сред останалите страни една от изненадите е Испания, която неочаквано показва растеж на разхода от 2,5%, докато в Италия има леко понижение (-1,0%).
Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на реално изхарчените средства, вместо на мнения и прогнози на отделни експерти, подчертават от компанията. Тези данни впоследствие са изгладени, за да се отчете броят на издадените карти Visa, предпочитанията за различните начини на разплащане на потребителите и инфлацията.
Този икономически показател сочи, че повече от 1 на всеки 8 евро, изхарчени в Европейския съюз, е с карта Visa, като под 70% от изхарчените средства са с дебитните карти Visa.
Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на изхарчените средства с всички карти Visa, издадени в Европа – дебитни, кредитни и предплатени. Markit е разработила барометъра, като е създала модел, който изглажда необработените данни за транзакциите на картите Visa спрямо различни фактори.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.