Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|По какво умът на предприемачите се различава от този на мениджърите?
Има много разлики между хората, склонни да поемат по сравнително безопасен път, за да станат мениджъри в нечий бизнес и тези, които проявяват някакъв вид смелост, за да бъдат предприемачи, споделят от „Бизнес Инсайдър”.
Оказва се, че всичко опира до начина, по който мозъците им работят.
Това доказва едно скорошно проучване на Масачузетския технологичен институт. Професор Маурицио Золло сканира мозъците на предприемачи и мениджъри, като в същото време те развиват два различни вида дейности – експлоататорски задачи, свързани с оптимизиране на ток или текуща задача и проучвателни задачи, в които търсят нови начини за постигане на общите цели.
Има една интересна разлика, когато става въпрос за проучвателни задачи:
„Открихме, че когато предприемачите решават проучвателни задачи, те използват както лявата така и дясната страна на предните части на мозъците си, т.нар. предфронтален кортекс. За сравнение, мениджърите са склонни да използват предимно лявата страна на предната част от мозъците си. Това е важна разлика, тъй като дясната страна на предфронталния кортекс е свързана с творчески функции, високо нови на мислене (като поезия, изкуство). В същото време, трябва да се има в предвид, че лявата страна е свързана с рационалното вземане на решение и логическото мислене. Следователно, ние открихме, че предприемачите са в състояние на цялост на високо ниво на мислене, а мениджърите са по-тясно фокусирани върху рационалното и логическо мислене.”
Това не означава, че предприемачите са по-умни или дори, че изследват въпросите повече от мениджърите. Просто, когато го правят, те използват мозъците си по по-пълноценен начин.
Трудно е да се каже дали това е вродена особеност, която предопределя и избора на кариеро или придобито с времето, умение. Предприемачите се занимават с много различни проблеми и прекарват времето си, занимавайки се с различни неща, което може да обясни разликата.
Професор Золло твърди, че тази разлика може да обясни предприемаческата склонност към риска. Хората, които повече възлагат на рационалността и логическата част от мозъка, могат да бъдат малко по-чувствителни към риска.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.