Кой, кое, какво изсмукват енергията ви в офиса

Кой, кое, какво изсмукват енергията ви в офиса

Искате да знаете какво ви изтощава, къде губите излишна енергия в работата? А и също така - дали можете да промените това?

Голямото отегчение на работното място, забавянето на оборотите обикновено настъпва към 15 ч. Доспива ви се, кисели сте и летаргични – направо трагедия.

За да се освежите обаче не е задължително да отидете до кафе машината или до магазина за нещо сладко.

Няколко простички настройки могат да ви накарат да „забръмчите” през целия ден, пише сп. „Форбс”.

Ето кои са 10-те "големи убийци" на енергия в работно време и как можете да неутрализирате всеки един от тях.

  1. Мултитаскингът. Пишете имейл докато говорите по телефона? Едновременно наблюдавате равнището на цената на акциите на компанията? Спрете. Вършете нещата едно по едно. Така се чувствате много заети и накрая сякаш не сте свършили нищо.
  2. Седите неподвижно. Размърдайте се. Колкото по-малко енергия разходвате, толкова по-малко имате.
  3. Пренебрегвате себе си. Натовареният живот, пълен с работни и семейни задължения, е порочен кръг. Бъдете за малко егоисти, направете нещо различно от обичайните задължения - само за себе си.
  4. Не виждате смисъл и удовлетворение в настоящата си работа? Затова ви се спи постоянно. Намерете начин да вършите каквото ви е на сърце. Ако сега не може – преодолейте досадата и опитайте да напреднете на сегашното си работно място, като акцентирате върху това, в което все пак сте добри. Всеки ден си задавайте въпроса "как мога да стана още по-добър тук и сега?"
  5. Шумът в офиса. Звукът на тракащите клавиатури, колегите, които говорят по телефона, другите, които клюкарстват, ви вдигат кръвното и понижават концентрацията ви. Купете си слушалки и си пуснете тиха, но ободряваща музика.
  6. Колегите в нужда. Стажантът, новодошлият, нуждаещият се от брачен съвет – те и останалите, които имат молба към вас, отнемат от силите ви. Това е проблем по-скоро на жените, които внушават доверие и привличат колегите, които търсят съчувствие. Бъдете любезни, но не прекалявайте. Оттеглете се елегантно, когато ви дойде в повече.
  7. Неудобната среда. Лош стол, неподходящо осветление и температура. Те също ви отнемат енергия. Поискайте подобрения в работната среда или поне си уредете преместване на по-подходящо в това отношение бюро.
  8. Негодуванието. Работното място предлага различни причини за гняв: колеги са повишени, а вие не; шефовете са хвалени за нещо, свършено 90% от вас. Помнете: животът на другите винаги изглежда по-добър, отколкото всъщност е.
  9. Хаосът. Мръсното, разхвърляно бюро не само прави лошо впечатление на клиентите и колегите, но и води до излишен разход на усилия. Подреждайте го редовно, в началото или в края на работния ден. Това е и добър начин да стартирате дневните си задължения, или пък да сложите точка на работния ден, напълно сигурни, че сте приключили с всичко.
  10. Технологиите. Използвани разумно, те помагат. Но ако имате 100 джаджи за различните задачи по-скоро ще се натоварите излишно. Не разпилявайте вниманието си. Фокусирайте се само върху най-необходимите от тях за работата ви.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ