Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как да се научим да мислим различно?
Една скорошна статия в The Economist поставя въпроса дали възрастните могат да се научат да мислят различно и да се превърнат в новатори или това е запазена територия само за младите. Ние определено не сме съгласни с първото мнение. Да се научите да мислите различно означава да оставите настрани това, което знаете досега. Има няколко начина това да стане.
Просто го направете. Мотото на Nike е чудесен призив към творческото мислене. Джон Хънт, глобален криейтив директор на TBWA Worldwide, ни разказа как неговата компания използва ролева игра, за да помогне на своите клиенти да мислят различно. Клиентите са помолени да влязат в ролята на новатор от друга компания като Apple или Virgin. Формата на ролевата игра насърчава клиентите да търсят най-различни предизвикателства от различна точка.
Опитвайте се постоянно да търсите новите идеи. Когато нещо силно ви впечатли – запишете го. Когато се натрупат няколко неща, те могат да ви подскажат много интересни предложения. Използвайте тези записки, за да генерирате нови идеи.
Повтаряйте. Повтаряйте. Повтаряйте. Изследователи от Harvard Medical School са открили, че ако възрастните мислят за нещо достатъчно дълго, това не ги изтощава, а им дава сила. И тогава се появяват най-креативните идеи. Въпросът е винаги да се опитвате да мислите чрез различни гледни точки, а не да дълбаете в една посока. Всяка нова мисъл разкрива нови възможности.
Учете на различно мислене и хората си. Организирайте редовно срещи, където те да могат да дават новите си идеи. Стимулирайте ги да ги разказват. Много гениални идеи са били пропуснати, защото хората, които са се сетили първи за тях са ги смятали за нелепи или дори абсурдни. Впоследствие те са били откривани от други, превръщайки се машина за правене на пари.
Запитайте се като лидер колко често мислите различно? Колко често ви хрумват щури идеи? За различното мислене е по-лесно да се говори, отколкото да се направи. Всяка нещо става с практика дори и творческото мислене.
Джеф Дайър и Хел Грегерсън за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.