Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Историята на Mumsnet – сайтът, който слуша потребителите и не купува реклама
"Не е лесно да си майка. Това е 24-часово занимание. И как да разбереш дали подхождаш към родителските си задължения по правилния начин? Ами ако имаш нужда от съвет и помощ от друга приятелка-майка? Към кого да се обърнеш?”
Всички тези въпроси се въртят в главата на британската спортна журналистка Джъстин Робъртс през 2000 г. Часове след "катастрофален” почивен ден, прекаран с близнаците й на 1 годинка, Робъртс измисля концепцията за сайта mumsnet.com.
Заедно с Кари Лонгтън, телевизионен продуцент и нейна приятелка от общ курс, тя решава да създаде „сайт, в който родителите споделят своето ноу-хау”, разказва UTalkMarketing. Философията на сайта е проста – да улесни живота на родителите, като им предложи споделено знание, опит и подкрепа.
Днес, 10 г. по-късно, този сайт привлича 1.24 млн. уникални потребителя дневно и регистрира 25 млн. импресии на ден. Мнозина сега считат Mumsnet за своеобразен барометър на мнението на майките във Великобритания.
"Има няколко основни принципа, които следвахме, за да създадем сайта", споделя Джъстин Робъртс. Нейното мислене и това на колегите й могат да бъдат успешно приложени в създаването и налагането на добри и доходоносни сайтове по интереси за други видове аудитория, като например за любители на готварството, на домашните декоративни растения или за онлайн грамотната аудитория, която вече има внуци.
„Разбрахме рано, че нашите потребители са заинтересованите от бизнеса – не просто клиенти. Те са изключително важни и са голям източник на идеи", казва Робъртс.
"Потребителите създават съдържание в сайта и прекарват време в него като се забавляват. Смятаме сайта повече за общност, отколкото за място за публикации. Затова не третираме посетителите просто като читатели”, добавя тя, като уточнява, че в Mumsnet се води двупосочен разговор между администрацията на сайта и посетителите, като обикновено екипът по съдържанието повече пита, отколкото отговаря.
Изключителното в тази история е, че сайтът Mumsnet разчита само на това. В десетилетието на неговото утвърждаване не е изготвен нито един бюджет за приходи от реклама например. Не е създадена и закупена нито една телевизионна, печатна или радио кампания и не е използвана външна реклама. Успехът идва с реалните разговори за съдържанието от уста на уста.
Липсата на средства за пиар и маркетинг е заместена от инициативи, събития, каузи и конкурси, които мотивират потребителите да променят света си и да споделят.
Марката на сайта сега е свързана с онлайн препратки към подходящи книги и издателства, което прави интернет адреса още по-полезен в информационно отношение.
С приходите през последните години екипът създава 15-сериен документален филм за британският здравен телевизионен канал Discovery Health, чиито сюжет се базира на проблемите, за които говорят регистрираните родители. Освен това отпечатва с името на сайта два наръчника за родители.
Освен това в Mumsnet вече се предлага подходящо видеосъдържание. Има и форум за бащи. Полезният опит на създателките на Mumsnet впрочем отдавна има почва и у нас. Неговият аналог е порталът бг мама, който също се радва на огромна популярност.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.