Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Изхвърлете думата "иновация" от речника си!
Потърсете думата иновация в в hbr.org и ще получите почти 4700 резултата. За съжаление, на иновациите днес се гледа като на панацея. Малцина се изправят пред предизвикателство да разберат какво в действителност е нейното значение. Една скорошна статия описва иновацията като еквивалент на Светия Граал, така че да предположим, че ако тя отпадне от речника на вашата фирма, това може да е шок. Много от вас ще приемат този призив като дълбоко еретичен, особено ако сте изчели последните статии, които възхваляват иновативния гений на Стив Джобс.
Повечето усилия в областта на иновациите обаче, са обречени на провал, пряко насочени далеч от това, което се изисква, за да успеете. Думата "иновация" идва от латинската дума "Novus", което означава нови. Създаването на нещо ново, е целта на повечето инициативи за иновации, но „нов” не означава „ценен”. Увеличаването на стойността, създадена за клиентите, трябва да бъде във фокуса на инициативи, предназначени за генериране на растеж на бизнеса.
След като започнете да мислите по отношение на увеличаване на стойността на клиентите, многобройни потенциални подобрения се разкриват, създават набор от опции, които се простират надалеч, добавят нови функции или разширяват изпълнението на съществуващите размери. На високо ниво, има седем начина за създаване на стойност за клиентите:
1. Производителност на труда. Клиентите получават косвени спестявания (напр. персонал, суровини, собственост и др.) от високото качество, точност и надеждност на продуктите или услугите, които им предоставяте.
2. Удобство. Продукти и услуги, които са прости, лесни за използване и достъпни, когато и където клиентите желаят да ги използват.
3. Скорост. Свързано с удобството е спестяването на време при предоставяне на услугата. Доставката, времето за реакция трябва да са бързи и проактивни.
4. Избор. На клиентите се предлага по-широк кръг от продукти и услуги, които увеличават разнообразието и гъвкавостта. За важните клиенти, това може да бъде допълнено от персонализиране на услугата.
5. Добавената стойност. Клиентите се чувстват по-добре, когато купуват нещо, което им носи престиж, възприема се като високо постижение или е уникално, продуктът е приятен или забавен за използване или е направен по етични причини (напр. предлагане на екосъобразни продукти).
6. Защита. От другата страна на емоционалната монета е сигурността, намаляване на риска да се чувствате зле. Клиентите имат доверие, защото се наслаждават на спокойствие, защото обещаните характеристики са подкрепени от лидерство в отрасъла, доказателства за резултати в миналото.
7. Ниска цена. Съществуват, разбира се и финансовите лостове на стойността - клиентите се радват на преки спестявания.
Мисленето по отношение на създаване на стойност за клиентите, отколкото на иновации гарантира, че фокусът е върху клиентите, а не върху компанията. Успехът изисква да се започне с желания краен резултат, а не със средството за постигането му. Фокусирайки се върху иновациите, се фокусирате върху вас самите - какво прави компанията, а не върху външната перспектива: как тя ще обслужва по-добре клиентите и обществото.
Джак Спрингман за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.