Изгубени в комуникацията

Изгубени в комуникацията

Един финансов директор вбесяваше шефа си – всеки път, когато влезеше в кабинета му, затваряше вратата. Шефът беше човек, който много държеше на откритата комуникация и смяташе, че поведението на финансовия директор подлага на съмнение неговата прозрачност. Финансистът бе изключително компетентен в своята област, но не успя да се справи с този си навик, въпреки че чу доста забележки.

И при първата възможност, когато се преструктурираше компанията, беше освободен. Откровеността не беше просто каприз на шефа, а израз на политика, която налагаше – за близост със служителите. Като я пренебрегваше, финансовият директор показваше, че не подкрепя една от основните ценности на своя шеф.

Този дребен на пръв поглед детайл с вратата струва работата на един човек, пише Harvard Business Review. Във всекидневното общуване правим хиляди неща и изричаме хиляди думи, които могат да огорчат другите или да бъдат погрешно разбрани от тях.

Съобразявайте начина си на общуване с колегите си. Маловажното за вас може да е най-важното за събеседниците ви. Научете какво харесват останалите у вас и какво ги дразни. Позитивните професионални взаимоотношения се базират на ефективна и открита комуникация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ