Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Защо продуктите на Google не са толкова успешни колкото на Apple
Не е тайна, че продуктите на Google често не успяват да спечелят сърцата и умовете на масовия потребител по начина, по който Apple го прави. Важно е да се отбележи, че този неуспех като цяло няма нищо общо с технологията, която движи продуктите на Google. Той е резултат на по-слаб продуктов дизайн, пише Business Insider.
Google TV, например, е абсурдно сложен продукт, който очевидно е бил предназначен за потребители, които умират да си купят телевизор, който e по-сложен от един или дори четири компютъра.
Системата за електронна поща на Google, Gmail в продължение на години принуждава потребителите да използват формат за разговори който няма нищо общо със старомодната, обичана поща. Операционната система на Google - Android междувременно, въпреки че има много технологични предимства пред IOS на Apple все още не е толкова популярна, колкото конкурента от Apple. Общото между тези случаи е, че Google проектира своите продукти за шантави технолози, а продуктите на Apple са за нормални хора, коментира изданието.
А "шантавите технолози" са малка, странна ниша на по-широкия пазар на потребителите, което прави по-трудно за Google да се превърне в любима марка за масовия пазар. Разликата между продуктовия дизайн на Google и дизайна на продуктите на Apple започва с типовете хора, към която всяка компания се стреми.
Google има инженерна култура, в която брилянтните технолози са рок звезди.
Междувременно Apple има продуктова, дизайн и маркетинг култура, в която "технологията" просто служи в подкрепа на функцията и формата на продукта. По-специално Google, която е ръководена от основатели, които имат блестящи дипломи е легендарна с това, че наема само умни хора от най-добрите университети и има способността да обърква кандидатите за работа със сложни въпроси по време на интервюто.
Междувременно Apple е основана от отпаднали от университета студенти, които са вдъхновяващи с гениалността си. Както повечето хора, които работят в Google, Стив Джобс беше брилянтен, но той вероятно никога нямаше да бъде нает в Google.
Геният на Стив Джобс, с други думи, е нещо като гений, който за Google има малко или никаква стойност. Business Insider наскоро публикува серия от класациите на LinkedIn, които показват различни акценти, които Google и Apple използват при вземане на решения за наемане на работа и персонал.
Apple и Google имат кариерни програми в различни университети в страната. И никъде разликата между двете компании не е по-видима, отколкото в университетите, които те избират, за да търсят служители.
По-голямата част от потребителите на масовия пазар са хора, които Google се надява, че един ден ще обичат нейните продукти, толкова, колкото те обичат продуктите на Apple. Така че ако Google иска да проектира продукти, които да са толкова обичани от нормалните хора, като продуктите на Apple, може да наемат хора, които не идват от университетите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.