Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|За мен е чест да работя с вас!
Обикновеният човек е най-важен в компанията. Това е един от ценните уроци, които научих твърде рано. Моля ви, не го забравяйте, ако искате да успявате. Ако влезете в един от вашите магазини и си поговорите със склададжията или с чистача, вечерта този човек ще разкаже на близките си: „Знаете ли, днес председателят дойде да си поприказва с мен, попита ме как е семейството ми.” Така, тези ваши служители ще се почувстват много по-уважавани и много по-добре. Това е начин на управление, в който лидерът е близо до хората си. За мен той е за предпочитане пред арогантния.
Знам и съм виждал наперени лидери да се разхождат из "владенията си", мислейки, че Бог ги е благословил да бъдат винаги шефове. И какво печелят от това поведение? Уважение? Няма такова нещо! Навсякъде, където съм работил и в „Тексо”, и във „Водафон”, винаги съм казвал на мениджърите, че трябва да говорят със служителите си, да знаят как те се чувстват.
Търговията на дребно е труден бизнес. В края на деня хората са уморени. Магазините ни работеха по 24 часа, но в петък вечер, когато затваряхме в 8, аз почти винаги бях в някой от обектите ни. Стоях в склада и напомнях на мениджъра да благодари на някой от служителите си. Когато напусках компанията, не можех да обиколя всичките магазини – те бяха над 800. Изпратих на всеки управител писмо, в което казвах: „Благодаря! За мен бе чест да се срещнем! Справяте се чудесно! Предайте личните ми благодарности и на хората си.” Да благодариш и да покажеш уважение - това създава духа на компанията.
Лорд Маклаурин, бивш председател на верига магазини "Теско"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.