Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Една кауза за целия бизнес, която трябва да започне сега
Много култури по света всяка година отбелязват благодарността с празници или фестивали – време, когато изразяваме нашата благодарност към природата за богатата реколта. Докато ритуалите и времето за това са различни за всички държави, общото е, че всички трябва да отделим време, за да благодарим за това, което имаме.
Въпреки че е добре известно, че производството на храни е от решаващо значение за нашето оцеляване, повечето от нас приемат насъщния за даденост. Въпреки че сме наясно как сушата, наводненията и пожарите могат да засегнат производството на храни в различни части на земното кълбо, за повечето от нас това производство не е чудо, а просто един икономически отрасъл. В резултат на това празникът на благодарността, особено в САЩ се е превърнал повече в празник на футбола, отколкото на храната.
Истината е, че недохранването и гладът не са ликвидирани дори в развитите страни и положението ще се влоши, тъй като населението се увеличава. Агенцията по храните на ООН е изчислила, че има 925 млн. гладуващи хора по света, най-вече защото произведеното в света не се разпределя ефективно. Така че, докато има изобилие на някои места, ще има недостиг в други. Агенцията също така съобщава, че производството на храни трябва да нарасне с 70% през следващите 40 години, за да отговари адекватно на ръста на населението. За тази цел ще е необходимо 50% увеличение на селскостопанските инвестиции, които да започнат да се влагат още сега.
Ясно е, че макроикономическите проблеми и развитието не могат да бъдат разрешени от един човек или една организация. Това трябва да е кауза на целия свят и на целия бизнес. Ето няколко начина за насърчаване на тази кауза през цялата година:
1. Направете благотворителността достъпна. Поговорете с вашия ръководен екип, за да превърнете благотворителните кампании в редовна практика на вашата фирма. Решете с какво може да помогнете и каква може да е вашата кауза. Не е нужно да заделяте баснословни суми, но всеки може да допринесе с нещо дребно, за да помогне на другите.
2. Решете от какво можете да се лишите, за да помогнете на другите. Например, една американска компания е изчислила, че ако не сервира бисквити с кафето и безалкохолното на всеки, който идва на срещи в офиса, ще спести няколко хиляди долара годишно. Другата възможност е да се намали нивото на луксозни корпоративни консумативи. Ако спестените по този начин пари се дарят, това ще е от полза не само за обществото, но и за развитието на екипа.
3. Работете по социални проекти. Открийте какъв тип проект ще заинтригува екипа ви и се включете в него. Поставете си за цел това, което искате да постигнете за цяла година.
И не спирайте да си задавате въпроса: Какво може да направи вашата фирма?
Рон Ашкинс за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.