България в Топ 5 на страните с най-добър баланс на половете в бизнеса

България в Топ 5 на страните с най-добър баланс на половете в бизнеса

 България сред първите пет страни в света с най-голям напредък по отношение на равенството между половете в бизнеса, става ясно от актуален анализ на "Ърнст енд Янг" (EY). Компаниите в едва пет държави отчитат поне 30% жени на висши ръководни постове, а само Норвегия прескача бариерата от 30% бариера за участие на жени в съветите на компаниите, по последни данни на   EY и Института за международна икономика "Питърсън". Изследването показва също така, че компаниите с поне 30% жени на лидерски позиции могат да постигнат до 6 процентни пункта увеличение на нетните си маржове.

В най-голямото глобално проучване от този род, изследването се фокусира върху данни от почти 22,000 публични компании в 91 държави. То установява, че България (37%), Латвия (36%), Филипините (33%), Словения (33%) и Румъния (32%) са постигнали най-голям напредък по отношение на равенството между половете в бизнеса от гледна точка на процента жени в топ мениджмънта на компаниите. Що се отнася до най-голям брой жени, участващи в бордовете на директори, първите пет държави в класацията са Норвегия (40%), Латвия (25%), Италия (24%), Финландия (23%) и България (22%).

Въпреки че равенството между половете в бизнеса варира в широки граници по света, повечето държави все още са на нива, значително под прага от 30% по отношение на жените - главни изпълнителни директори, жените - членове на бордовете на директори и жените на топ управленско ниво, а най-големите световни икономики – Съединените щати, Китай и Япония - не се класират сред първите 10 държави в никоя категория.

 “Компаниите, които повишават жени на лидерски позиции, ще доминират - те ще разполагат с по-ангажирана работна ръка, ще имат по-силна култура и ще постигат по-добри икономически резултати. Като бизнес лидери ние трябва да си зададем въпроса: Помагаме ли достатъчно на жените да извървят пътя си до лидерските позиции, за да направим компаниите си по-добри?”, казва Марк Уайнбъргър, глобален председател и главен изпълнителен директор на ЕУ

Като спонсор на инициативата ‘Pledge For Parity’ – ангажименти за равенство за Международния ден на жените EY отново потвърждава ангажимента си за ускоряване на кариерното израстване на жените и призовава както хората, така и компаниите да преминат от думи към целенасочени действия за постигане на равенство между половете.

 "Изследването на EY и Peterson Institute доказва ползата за обществото от балансирано участие в социалния живот и бизнеса на мъже и жени. Резултатите на България са чудесни и ние трябва да продължим да работим в същата посока. Виждаме, че ангажирането на повече жени на ръководни позиции може да подпомогне компаниите и правителствата във времената на безпрецедентни предизвикателства, в които живеем. Нуждаем се от най-талантливите хора от всички области, за да осигурим допълнителни гледни точки в сложния процес на вземане на решения – сега повече от когато и да било преди", коментира Диана Николаева, съдружник отдел сделки в EY – Ърнст и Янг България

EY се стреми да подпомогне хората и организациите да се справят с неравнопоставеността между половете на работното място чрез платформата си Women. Fast forward. Тази платформа е разработена като стимул, който да вдъхновява хората да включат равенството между половете в дневния си ред и да помага на организациите да предприемат конкретните стъпки, които са необходими за издигането на жените на работното място.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера