Безпрецедентен спад на британските заплати заради рецесията

Безпрецедентен спад на британските заплати заради рецесията

Заплатите в Обединеното кралство се свиха повече от всякога, повлечени от  икономическия спад в страната. Това гласи доклад на британския Институт за финансови изследвания (IFS), цитиран от Би Би Си.

Според експертите една трета от работещите във Великобритания са били засегнати от понижаване или замразяване на заплатите между 2010 и 2011 г. Същевременно разходите за живот са се повишили. „Спадът в номиналните заплати... по време на рецесията е безпрецедентен“, коментира Клеър Крауфорд от института. По думите й това може да обясни защо безработицата не се е покачила - мнозина сред работодателите са предпочели да свият възнагражденията, но да не освобождават служители.

Разликата в заплащането между служителите на държавния и частния сектор в страната се е покачила значително в последните четири години на кризата. Работниците в частния сектор получават все по-малко. През 2009 г. средностатистическият държавен служител във Великобритания е получавал около 16,16 паунда на час. Заплащането му е намаляло през 2011 на 15,80 паунда. Междувременно хората в частни фирми са получавали 15,10 паунда през 2009 г. и 13,60 през 2011.

Много от малките британски фирми са предпочели да намалят заплатите и да задържат броя на служителите. Големите компании са заложили на обратната стратегия - предпочели са да намалят работната сила, но да задържат нивата на заплащане.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера