Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Авенди става на 10 години
Една от най-големите и международно признати дистрибуторски компании в България – Авенди празнува 10-годишен юбилей. На 8.10. 2001 г. компанията получава своя лиценз за търговия с вина и спиртни напитки и на практика стартира дейността си.
„Авенди” ООД – част от ВМ Финанс Груп – е една от най-динамично развиващите се компании у нас през последното десетилетие. Компанията е вече доказан пазарен лидер в областта на маркетинга и дистрибуцията на потребителски стоки в България. От годишен оборот през 2001г. на стойност 2,9 милиона лева, Авенди стигна до 82 мил. лв. очакван оборот за 2011 г.
Днес Авенди осигурява национално покритие, обслужва международни и местни хранителни вериги, търговци на едро и дребно, както и ХоРеКа и петролен канал.
През годините темпът на развитие е постоянен и във възходяща посока. Още през 2002 г., годишният оборот надвишава петкратно този от предходната година, а броят на служителите днес е близо три пъти по-голям от този в началото. Сред сериозните доказателство за устойчивото развитие е и фактът, че служители стартирали кариерата си в Авенди и до днес работят в компанията, вече на мениджърски позиции, а други от тях са в управленския състав на различни фирми от ВМ Финанс Груп.
Сред значимите успехи в биографията на Авенди е създаването на дългосрочно партньорството с най-големия производител на спиртни напитки в света – Диаджео – собственик на марките Джони Уокър, Джей & Би, Бушмилс, Смирнофф, Бейлис и други. През 10-те години съвместна работа, България достига статут на третия по големина пазар в Централна и Източна Европа за Диаджео (след Русия и Полша), а тази година Авенди създаде прецедент и получи за втори път голямата награда „Партньор на годината“.
Продължава и дългогодишнота успешно партньорство на Авенди и с Луи Вютон Моет Хенеси Груп, както и със световноизвестните Нестле Уотърс. В отговор на потребителското търсене, през 2009 г., Авенди дадоха начало и на своята винена дивизия, която представя на пазара избрана селекция от български и вносни вина. Компанията постепенно става ексклузивен дистрибутор за България на Вила Санди, Беса Валей, Блосъм Хил, Винекс Славянци и Шато Бургозоне.
Хранителната дивизия, стартирала през 2005-та, също показва високи резултати. Авенди стана дистрибутор No 1 на детски храни Хипп за Централна и Източна Европа за 2010 г. За 5-те години работа, България се е превърнала в най-големия експортен пазар за Хипп на Балканите като размерът на бизнеса се е увеличил многократно.
В годината на своя 10-годишен юбилей компанията реализира и най-много стъпки в посока на своето дългосрочно развитие. Авенди беше избрана за един от двата партньора на Юниливър Фуудсолюшън за територията на България и в началото на 2011 стартира нова дивизия Фуудсървис. Едновременно с това беше дадено успешно начало на дистрибуцията на домакинските изделия Тефал. В последните месеци към портфолиото от продукти се присъединиха и марките продукти за рисуване Крейола и образователни играчки Тинкъл Старс. Вече е факт и партньорството с Нестле България, в което Авенди заема ролята на национален дистрибутор на Нестле Пюрина (храни за домашни любимци) за специализиран канал.
„Празничната за нас 2011 е и своеобразно доказателство за нашата устойчивост. Като фирма с вече 10-годишен опит ние сме изправени пред предизвикателствата, които има всеки един пазарен лидер в своя сегмент. От нас се очаква стриктно да следим промените на пазара на потребителски стоки, който ще продължава да се консолидира, както на ниво търговия на дребно, така и на ниво търговия на едро. Фокусът ни върху модерната търговия ще се запази, но успоредно с това ще развиваме и своята дистрибуция както в ХоРеКа, така и в специализираните канали. Днес Авенди е компания с ясен бизнес модел, устойчива корпоративна структура и дългосрочна визия, които гарантират нейното бъдеще.” – споделя Ян Скварил – Изпълнителен Директор на „Авенди” ООД.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.