Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Войната на Израел в Газа удари бизнеса на McDonald's в Близкия изток
Войната на Израел с палестинската групировка Хамас и свързаната с нея вълна от дезинформация, оказаха значително влияние върху бизнеса на McDonald's Corporation в Близкия изток и някои страни извън региона. Това съобщи изпълнителният директор Крис Кемпчински в LinkedIn.
„Това е обезкуражаващо и неоснователно“, каза той, отбелязвайки, че във всяка страна ресторантите на McDonald's се управляват от местни компании.
През октомври McDonald's в Израел обяви в социалните медии, че раздава десетки хиляди безплатни ястия на военен персонал, болници, израелска полиция и жители на ивицата Газа, както и, че прави 50% отстъпка за израелски военен персонал, посещаващ заведенията на веригата. Тогава франчайз компаниите на корпорацията в Саудитска Арабия, Оман, Кувейт, Обединените арабски емирства (ОАЕ), Йордания и Турция разкритикуваха израелското подразделение и най-вече обещаха да помагат на жителите в ивицата Газа. Източник на Reuters от структурата „майка“ на корпорацията не вижда нищо изненадващо в независимото взаимодействие на израелския франчайз компания с представители на местните общности.
Действията на McDonald's в Израел предизвикаха критики от страна на пропалестинските клиенти, които призоваха за бойкот на веригата. McDonald's в Малайзия обясни с бойкота спада в печалбите, което доведе до затваряне на заводи и съкращения. В Бирмингам, Великобритания, живи мишки, боядисани в цветовете на палестинското знаме, бяха хвърлени два пъти в заведения на McDonald's. Компанията категорично подчерта, че не финансира и не подкрепя нито едно правителство, участващо във войната, и всички действия от страна на франчайз компаниите са предприети независимо, без съгласието или одобрението на McDonald's.
Неотдавна критики в социалните мрежи с искания за бойкот във връзка с войната се разпространиха и по отношение веригите за кафе Starbucks и веригите за дрехи Zara.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.