Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Растежът и иновациите са водещи за трансформацията на електронната търговия в региона

Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Растежът и иновациите са водещи за трансформацията на електронната търговия в региона

Г-н Бланита,  наскоро се проведе годишната конференция на eMAG – Sellers' Day. Каква беше реакцията на търговците?

Изключително положителна. Над 1300 търговци от Югоизточна Европа посетиха събитието и то предостави ценна платформа за споделяне на постижения, полезна информация и опит. Беше вдъхновяващо да се види подобно високо ниво на ангажираност и ентусиазъм за бъдещето. Това засилва нашия ангажимент да подкрепяме електронната търговия в региона чрез създаване на жизнена, амбициозна и успешна екосистема от търговци на eMAG Marketplace, готови да работят заедно за продължаващ и мащабируем успех.

eMAG Marketplace отбелязва значителен ръст миналата година. Можете ли да ни кажете повече за факторите, допринесли за този успех?

Наистина, изминалата година беше забележителна за нас. Регистрирахме 23% ръст на поръчките в България, Румъния и Унгария. Този растеж до голяма степен се дължи на стратегически инвестиции и иновативни програми, насочени към подкрепа на предприемачеството. През последните три години сме инвестирали над 98 милиона лева на групово ниво, което ни позволява да стартираме и подобряваме различни програми, предназначени да подкрепят нашите търговци, като тази за трансгранично сътрудничество, Fulfilment by eMAG, Genius и eMAG Ads.

Каква роля имат тези програми за стимулиране растежа на eMAG Marketplace?

Всяка една от тях извежда бизнеса на ново ниво. Например, нашата трансгранична програма позволява на търговците да разширят дейността си извън страната без значителните инвестиции, които обикновено включва влизането на нови пазари, което доведе до 37% допълнителни продажби. Програмата Fulfilment by eMAG улеснява международните доставки и отбеляза 71% увеличение на продажбите за участващите търговци. Genius, нашата абонаментна услуга, която наскоро стартира в България и Унгария, удвои конверсиите на продуктите, предлагани като Genius оферти, а eMAG Ads повиши видимостта и трафика на продукта, привличайки 2,5 пъти повече продукти в сравнение с 2022 г.

Където и да оперират, всички търговци на платформата eMAG Marketplace се възползват от един и същ пакет, предназначен да гарантира техния устойчив растеж. Така в момента имаме 56 000 търговци, които продават чрез eMAG Marketplace в България, Румъния и Унгария. Тези инструменти и програми осигуряват стабилна основа за процъфтяване на бизнеса им, като гарантират, че те могат ефективно да достигнат до нови пазари, да подобрят своята логистика и да осигурят първокласно потребителско изживяване – от поръчката до доставката. Водейки трансформацията на електронната търговия в региона, вярваме, че eMAG Marketplace задава стандартите за целия сектор.

Какви са ползите от тези програми конкретно за българските търговци?

В момента имаме над 9 000 търговци в българската платформа и всички програми са достъпни за тях. Трансграничната програма беше особено успешна, предоставяйки възможност лесно да разширят дейността си на големи пазари като Румъния и Унгария.

Fulfilment by eMAG е друга позитивна промяна за тях. Като се грижи за складирането, опаковането и доставката, програмата спестява на търговците логистични проблеми, позволявайки им да се концентрират върху растежа на бизнеса и ангажираността на клиентите. Тази услуга не само осигурява по-бързи срокове за доставка, но и повишава удовлетвореността на потребителите, което е от решаващо значение за устойчивия растеж.

Стартиралата в България през април абонаментна услуга Genius вече показва значителните си предимства. Тя предлага на клиентите безплатна доставка и ексклузивни оферти, което от своя страна води до по-висока ангажираност и продажби. Продуктите, включени в програмата Genius, имат по-висок процент на конверсия, осигурявайки значителен стимул за приходите на търговците.

eMAG Ads също играе важна роля за увеличаване на потенциала за продажби. Чрез повишаване видимостта на продуктите и привличане на повече трафик към продуктовите страници се постигат по-високи проценти на конверсия. Тази програма е доказала своята ефективност, като търговците отбелязват значително увеличение както на трафика, така и на продажбите.

Какви са бъдещите планове за eMAG Marketplace по отношение подкрепа на търговците и поддържането на този растеж?

Ангажирани сме да продължим нашата подкрепа за предприемачите чрез постоянни инвестиции и разработване на нови програми и инструменти. Фокусът ще остане върху създаването на екосистема, която улеснява лесното разширяване на нови пазари, подобрява логистичната ефективност и предоставя иновативни решения за увеличаване на продажбите. Вярваме, че по този начин можем да поддържаме впечатляващия растеж, който виждаме, и да продължим да бъдем сред лидерите в регионалната електронна търговия и маркетплейс.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.