Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Продажбите на iPhone в Китай се понижават драстично, Huawei е във възход
Продажбите в Китай на iPhone на Apple са спаднали с 24% през първите шест седмици на 2024 г. в сравнение с година по-рано, сочат данни на изследователската фирма Counterpoint, цитирани от Би Би Си.
Това се случва момент, когато американския технологичен гигант е изправен пред ожесточена конкуренция в Китай от страна на местни конкуренти
През същия период китайската компания Huawei е отбелязала скок на продажбите си с 64% на вътрешния пазар, се казва в доклада.
Apple и Huawei не са отговорили веднага на искания за коментар от Би Би Си.
Освен възстановяването на продажбите на Huawei при по-скъпите телефони на пазара в Китай, Apple също беше „притиснат от по-евтини предложения от Oppo, Vivo и Xiaomi“, пише Менгманг Занг от Counterpoint Research.
В Китай, който е един от най-големите пазари на Apple, общите продажби на смартфони са се свили със 7% през същия период, се посочва в доклада.
Huawei години наред изпитваше затруднения в отдела си за смартфони поради санкциите на САЩ, но продажбите на компанията се покачиха след пускането на новата серия 5G смартфони Mate 60 през август.
Това дойде като голяма изненада, тъй като китайската фирма загуби достъп до ключови чипове и технологии, необходими за 5G мобилен интернет.
Honor - марката за смартфони, отделена от Huawei през 2020 г., беше единствената друга марка от Топ 5, която отбеляза увеличение на продажбите в Китай през периода, според доклада.
Продажбите на Vivo, Xiaomi и Oppo са намалели през първите шест седмици на годината.
В доклада също така се отбелязва, че делът на Apple на китайския пазар на смартфони е спаднал до 15,7% от 19% миналата година, поставяйки компанията на четвърто място.
Междувременно Huawei се изкачи до второ място, тъй като пазарният му дял нарасна от 9,4% до 16,5% година по-рано.
Въпреки спада на продажбите си с 15% през последната година, Vivo остава най-продаваният производител на смартфони в Китай, посочи Counterpoint.
Apple започна да предлага отстъпки на официалните си сайтове в Китай миналия месец, преди да субсидира определени модели iPhone чрез своите магазини в платформа на Alibaba Tmall миналата седмица.
Забавянето на търсенето в Китай може да повлияе на приходите на Apple, които вече разочароваха инвеститорите, когато фирмата публикува корпоративния си отчет миналия месец.
Фирмата каза, че продажбите в Китай са били 20,82 млрд. долара през последните три месеца на 2023 г., спад от 23,9 милиарда долара през предходната година.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.