Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нестле актуализира прогнозата си за ръст на продажбите
Световният лидер в индустрията за пакетирани храни Нестле актуализира годишната си прогноза за ръста на продажбите при оповестяването на финансовите си резултати за първото полугодие днес. Компанията отчита органичен ръст от 2,1% за първите шест месеца на годината с положителен реален вътрешен ръст (RIG) от 0,1% за първото полугодие и 2,2% за второто тримесечие, подобрявайки се във всички зони и категории
Общите отчетени продажби са 45,0 милиарда швейцарски франка (-2,7%), с влияние от валутните курсови разлики от -4,4% и с -0,4% влияние от продажби на дялове.
Прогнозата за 2024 г. е актуализирана : очакваме органичен ръст на продажбите от поне 3%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи със среден едноцифрен темп. Очаква се маржа на оперативната печалба за основна търговска дейност да остане непроменен с умерено увеличение.
„Положителният реален вътрешен ръст се завръща“, отбелязва Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Nestlé,
През втората половина на годината компанията ще продължим да стимулира реалния вътрешен ръст чрез иновации, насочени към потребителските тенденции и развиване на големи емблематични марки, допълва той. „В същото време видяхме, че цените падат по-бързо от очакваното. Ето защо считаме за разумно да актуализираме нашите насоки за годината, като сега се очаква органичният ръст на продажбите да бъде най-малко 3%“, коментира Шнайдер. На практика актуализацията е надолу, тъй като първите очаквания бяха за ръст от около 4%
Продажби на групата
Европа и нововъзникващи пазари са двигателят на органичния ръст на компанията от 2,1% за първото полугодие. На развитите пазари органичният ръст е 1,0%, дължащ се от по-високите цени, които компенсират отрицателния ръст в обема (RIG). В нововъзникващите пазари органичният ръст е 3,7%, движен от ценообразуването, с почти нулев ръст на обема.
По продуктови категори с най-голям принос и съответно най-голям органичен ръст е кафето, особено по линия на Nescafé, Nespresso и Starbucks .
Продажбите при шоколадовите изделия нарастват с висок едноцифрен темп, водени от KitKat и ключови местни марки. Стабилен ръст се наблюдава и в кулинарната група, където брандът Maggi отчита стабилен растеж, компенсиран обаче от замразената храна в Северна Америка.
Резултатите на родна територия
В първото полугодие на 2024 г., в което компанията отбеляза своята 30-годишнина на българския пазар, Нестле България отчита стабилен вътрешен ръст от 7,9%. Резултатът е на фона на 2,1% органичен ръст за групата и 4,5% ръст по същия показател в Европа.
„Отбелязването на 30-годишнината на Нестле в България в края на първото полугодие на 2024 г. идва заедно с приключването на всички наши планове и действия, за да постигнем добър и стабилен резултат от 7,9% органичен ръст", коментира Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България.
Истинската сила за добро в екипът на Нестле е двигателят на това постижение. Оставаме фокусирани върху предоставянето на оперативния Нестле модел, върху нашите социални ангажименти и продължаваме да подкрепяме социални групи в нужда“, допълва той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.