Най-големият консуматор в Индия въведе дажби на бирата заради спор за цените с Heineken

Най-големият консуматор в Индия въведе дажби на бирата заради спор за цените с Heineken

Най-големият консуматор на бира в Индия – щата Телангана, в южната част на страната, ограничи продажбите на бирата Kingfisher, която е една от най-популярните марки в Индия. Причината е, че пивоварната Heineken спря доставките поради спор за цените на продукта, съобщи Reuters с позоваване на трима търговци на дребно.

Команията United Breweries е индийското дъщерно дружество на Heineken. Централата се намира в южната част на Индия, в град Бангалор. Основната дейност на компанията включва производство на напитки и инвестиции в различни сектори. United Breweries е най-големият производител на бира в Индия. Има 70% дял от пазара на бира в щата, където годишно се продават 60 милиона кутии. Компанията продава бира под марката Kingfisher и има други марки алкохолни напитки в своето портфолио.

Спорът между властите и United Breweries е свързан с особеностите на регулиране на алкохолната индустрия в Индия. Различните щати в Индия имат различни закони, регулиращи алкохола, пише The Drinks Business. Щатът Телангана има модел, при който властите контролират купуването и дистрибуцията на алкохол, което означава, че производителите и доставчиците често работят на изключително тънки маржове. Но Телангана е един от най-големите регионални пазари за алкохол в Индия и там има голямо търсене, така че е важно компаниите да поддържат присъствие в региона.

На 9 януари United Breweries обяви, че ще спре доставките на южната част на щата поради забавяне на плащанията и поради факта, че властите не са се споразумели за увеличение на изкупните цени. Събеседниците на агенцията казаха, че държавата дължи на производителите около 466 милиона долара. Правителството на щата заяви, че спирането на доставките от United Breweries е опит да се окаже натиск върху властите да увеличат изкупните цени. В създалата се ситуация държавата започна да изчерпва запасите от продукти, пише агенцията. Търговец на дребно каза, че в магазините и складовете на щата има останали запаси от продукти на United Breweries за около две седмици.  Индия като цяло е голям алкохолен пазар, оценяван на 45 млрд. долара, отбелязва Ройтерс.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ