Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Lego се отказва от производството на тухлички от рециклирана пластмаса
![Lego се отказва от производството на тухлички от рециклирана пластмаса](/media/239/gettyimages-1061366996-594x594.l.webp)
Lego прекрати ключов проект за производство на тухлички от рециклирани бутилки за напитки вместо от пластмаса на петролна основа, като заяви, че в крайна сметка се е оказало, че това би довело до по-високи емисии на въглероден диоксид през целия живот на продукта, съобщи The Guardian.
Ходът, за който първо съобщи Financial Times /FT/, е вследствие на усилията на най-големия производител на играчки в света да проучи по-устойчиви материали, като част от вълната от компании, които преоценяват своя принос към глобалните емисии в условията на климатична криза.
Датската компания произвежда милиарди части на Lego годишно и през 2021 г. започна да проучва потенциален преход към рециклиран полиетилен терефталат (PET) от традиционно използвания акрилонитрил бутадиен стирол (ABS), който се нуждае от около 2 кг петрол за производството на 1 кг пластмаса. ABS се използва в около 80% от блокчетата на Lego.
"Това е все едно да се опитваш да направиш велосипед от дърво вместо от стомана", казва Тим Брукс, ръководител на отдела за устойчиво развитие на Lego, визирайки, че материалът, който не е на петролна основа, е по-мек и изисква допълнителни съставки за издръжливост, както и повече енергия за обработка и сушене.
"Нивото на смущения в производствената среда беше такова, че трябваше да променим всичко в нашите фабрики", за да увеличим използването на рециклиран PET. "След всичко това въглеродният отпечатък щеше да бъде по-висок. Това беше разочароващо.", коментира той.
Над 150 души са били ангажирани в компанията през 2021 г. в областта на устойчивото развитие. Производителят на играчки "е тествал стотици и стотици възможности", но не е могъл да намери "вълшебен материал", който да реши проблемите с устойчивостта, коментира пред FT hлавният изпълнителен директор на Lego Нилс Кристиансен.
Новата стратегия, към която компанията се насочва е да направи всяка част от ABS по-устойчива, като включи повече материали на биологична основа и рециклирани материали. Кристиансен заяви, че групата ще утрои разходите си за устойчивост до 3 млрд. долара (2,45 млрд. паунда) годишно до 2025 г., като обещава да не прехвърля по-високите разходи върху потребителите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.