КAI празнува 50-годишен юбилей с първия си шоурум

КAI празнува 50-годишен юбилей с първия си шоурум

Добре познатата и наложена и на външни пазари марка се готви и за ребрандиране, за да демонстрира новата си идентичност, споделя Никола Джомбини, изпълнителен директор на KAI. Той има 25-годишен международен опит в областта на корпоративните финанси и мениджмънт. Започва професионалната си кариера в Лондон като бизнес анализатор в Telecom Italia Group, продължава развитието си в Merrill Lynch и Citigroup. През 2006 г. се присъединява към Marazzi Group в Италия. През 2014 г. е назначен за вицепрезидент бизнес развитие на групата и работи по придобиванията на KAI (България), Polcolorit (Полша) и Emilceramica (Италия). Назначен е за изпълнителен директор на Polcolorit през 2017 г., а от 2019 г. е начело на KAI. Завършил е Университета в Перуджа, Италия, със специалност „Бизнес и икономика“ и получава магистърска степен по финанси и икономика от London School of Economics в Англия.

- KAI става на 50 години. Каква е равносметката ви за този период и какво бъдеще планирате за компанията?

- KAI е добре позната марка и лидер в производството и продажбата на керамични плочки в региона. Решението за построяване на завода за керамични плочки в Исперих е взето през далечната 1973 г. Сега компанията управлява два завода в България – „Хан Аспарух“ в Исперих и „Хан Омуртаг“ в Шумен, които произвеждат широка гама от керамични плочки и декоративни елементи с модерен дизайн и високо качество. За да отговори на очакванията на клиентите, KAI работи в тясно сътрудничество със специализирани дизайнерски студиа в Италия и Испания. 50-годишнината на компанията бележи важна глава в нашата история и е свидетелство за нашия стремеж към растеж и иновации. Гордеем се с историята си и гледаме с оптимизъм към бъдещето. Решени сме да продължим своето развитие, като следваме най-новите тенденции и иновации в световната керамична индустрия.

- Компанията е пред ребрандиране. Каква е причината?

- През 2015 г. KAI стана част от най-големия световен производител на подови настилки Mohawk Industries Inc. Чрез внедряването на водещи технологии създаваме продукти, които са предназначени да внесат елегантност, индивидуален стил и уют във всеки дом. През годините модернизацията и разширяването увеличиха продуктовия капацитет, което доведе до заслужената позиция на пазарен лидер в България и региона.

KAI изнася в повече от 25 страни в Европа и по света. Групата е създала дъщерни дружества в Букурещ, Румъния (KAI Ceramics), и Солун, Гърция (KAI Гърция).

Ребрандирането е следващата логична стъпка в нашето развитие. Ние сме добре позната марка, но е време за промяна. Новото ни лого показва нашата нова идентичност – променяйки цветовете му, но запазвайки малката червена плочка, която прави връзка с нашето минало, ние вярваме в нашето успешно бъдеще.

- Отваряте и първия си корпоративен шоурум. Защо избрахте този момент на фона на икономическите перспективи?

- Откриването на нашия първи корпоративен шоурум в София е възможност да покажем на всички разнообразното продуктово портфолио на компанията. Това е покана за посетителите да видят нашите нови колекции и ги провокира да преосмислят ролята на плочките в интериора.

Шоурумът на КАИ се намира в сградата на Capital Fort и символизира отдадеността към нашето наследство, изграждано през 50-годишната ни история и е амбициозен план за бъдещето. Презентацията е разположена на повече от 500 кв.м, разделена на две нива. На първо ниво има пресъздадени реални жилищни зони, проектирани като вътрешни и външни пространства. Предвидена е специална Mix & Match зона, в която архитекти и дизайнери могат да следват своите идеи и да избират различни комбинации за своите проекти. Вторият етаж е насочен към представяне на асортимента на KAI, презентация на нови колекции и продуктови обучения.

- Фирмите във вашия сектор са барометър за посоката на икономиката. Какви са усещанията ви за движението на икономиката у нас и в световен мащаб?

- В съответствие с тенденциите в световната икономика след много положителното първо тримесечие на 2022 г. започнахме да изпитваме забавяне на търсенето през последната част на годината и това продължава през 2023 г. Покупателната способност на потребителите беше ограничена от високите нива на инфлация и пазарите на имоти започнаха да се влияят от по-строгите кредитни условия в цяла Европа.

Гледайки напред, за тази година ние виждаме икономика с по-бавен растеж, в която търсенето и предлагането ще бъдат ограничени от действията на централните банки. Рекордно ниските нива на безработица и неотдавнашният ръст на заплатите, надяваме се, с пълното съдействие на европейските фондове ще позволят на икономиката да се върне към по-положителен път на растеж през 2024 г., особено за България и Балканите, които според нас имат по-висок потенциал в тази посока.

Борис Вълчинов. Текстът е от бр. 06/23 на сп. "Мениджър", който можете да откриете в платформата за дигитално четене ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ