Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|JPMorgan Chase разработва конкурент на Apple Pay
JPMorgan Chase обяви, че скоро ще стартира собствен конкурент на Apple Pay, който ще позволява на потребителите да извършват плащания в търговски обекти чрез своите смартфони, пише Reuters. Банката вече е спечелила подкрепата на голям брой търговци.
Най-голямата американска финансова институция ще се възползва от широката употреба на смартфони, за които много експерти вярват, че ще се превърнат в предпочитан начин за плащане за всичко – от мляко и яйца в супермаркета, до коли под наем.
Компаниите, които намерят начин да убедят потребителите да спрат да вадят кредитни и дебитни карти от портфейлите си и да започнат да плащат с мобилните си устройства, ще печелят огромни суми, прибирайки процент от трилионите долари, които клиентите харчат годишно.
На този пазар все още липсва категоричен лидер. Според банката, нейното смартфон приложение – Chase Pay – има едно основно предимство – огромният брой търговци, привлечени към проекта.
Търговците в рамките на Merchant Customer Exchange, генерират над $1 трилион от продажби всяка година и разполагат с над 100 000 обекта. Конкуренти като Apple Pay обаче срещат трудности в опитите да ги убедят да приемат техните плащания. През юли Reuters интервюира Топ 100 на американските търговци и открива, че 2/3 от тях не смятат да приемат Apple Pay тази година.
От Chase са успели да сключат споразумение с Merchant Customer Exchange, обещавайки да орежат разходите на търговците. Всеки път, когато потребител плати с карта, търговецът плаща на банките или мрежите за кредитни карти за извършване на транзакцията. Банката е склонна да приеме по-ниски такси за транзакциите с Chase Pay и се надява да компенсира разликата с по-големия обем на мрежата.
„Цените ще ни помогнат да разраснем бизнеса си, а ние ще им предложим по-добри цени", казва Гордън Смит, изпълнителен директор на потребителския бизнес на банката.
Според Дейвид Робъртсън, издател на Nilson Report, който проследява бизнеса с пластики, офертата на JPMorgan е от значение за играчите в индустрията заради огромния брой на картодържатели и клиенти на банката.
„Важен е мащабът, а Chase е титан“, обяснява Робъртсън.
Chase Pay обещава и по-надеждна защита, която стана особено важна след хакерските атаки, които засегнаха Target Corp и Home Depot.
Отначало услугата Chase Pay ще е достъпна само за клиентите, които вече имат кредитни, дебитни или предплатени карти на Chase. Понастоящем броят на тези карти в САЩ е 94 милиона. Приложението ще е съвместимо както с iOS, така и аз Android смартфони.
Банката ще продължава да работи с Apple Pay дори след стартирането на конкурентната услуга.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.