Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Италианските луксозни групи загърбиха съперничеството
Италианските луксозни модни групи, които в продължение на десетилетия ревниво пазиха независимостта си, започнаха да се обединяват, за да защитят своите вериги за доставки и националните корени на по-малки компании, показвайки нов дух на сътрудничество, предава Ройтерс.
Контролът върху веригата за доставки става все по-важен за луксозните марки, за да се гарантира, че продуктите стигат до магазините навреме и се избягват рискове за репутацията, свързани със снабдяването със суровини или условията на труд.
Италианската смесица от специализирани занаятчийски работилници и семейни етикети предлагат особено богат избор за по-големи компании с пари за укрепване на отношенията чрез инвестиции.
В този дух Prada и италианската модна марка Ermenegildo Zegna през юни придобиха миноритарен дял в компанията за трикотаж Luigi Fedeli e Figlio, базирана в Монца, северно от Милано.
Семейната компания, която се фокусира върху кашмир и джемпери, е основана през 1934 г. и се разпространява в 13 бутици със собствена марка и около 400 мултибрандови магазина по целия свят.
Prada и Zegna преди това са инвестирали съвместно във Filati Biagioli Modesto S.p.A. през 2021 г., придобивайки мажоритарен дял в един от техните доставчици, специализиран в производството на кашмир и други луксозни прежди.
"Ние инвестирахме в Biagioli, за да стартираме отново компания, която беше в криза, докато за Fedeli това е случай на подпомагане на компанията да расте", каза Патрицио Бертели, водещ акционер и председател на Prada Group пред Ройтерс.
77-годишният Бертели добави, че по-малките италиански компании през последните две десетилетия трябваше да жонглират с предаването от едно поколение на семейството на следващото с по-сложни въпроси като разширяване на нови пазари.
"Италианските марки искаха да се справят сами твърде дълго, а след това изведнъж разбират, че не винаги можете да се справите сами и започвате да се оглеждате", добави той.
Изобилие от малки производители
Италия е дом на хиляди малки производители, които покриват 50-55% от световното производство на луксозни облекла и кожени изделия, изчислява консултантската компания Bain.
"Biagioli и Fedeli са два различни примера за грижа за "произведено в Италия" и подпомагане за укрепване на италианската верига за доставки, пряко или косвено. Бертели и аз искаме да запазим бижутата "произведени в Италия" и да запазим ноу-хауто в страната", каза 67-годишният Гилдо Зегна, председател и главен изпълнителен директор на Ermenegildo Zegna.
Италианските групи са изправени пред конкуренция от френски луксозни гиганти като LVMH или собственикът на Gucci Kering, които също са купували доставчици в Италия през годините, особено в кожената индустрия.
LVMH обяви през май, че е придобил мажоритарен дял в Nuti Ivo Group, италианска компания, специализирана в производството на кожени продукти от 1955 г.
Фирмите за частен капитал също усетиха инвестиционна възможност и започнаха да комбинират доставчици в по-големи предприятия.
Управляващият директор на Kering Жан-Франсоа Палюс каза, че луксозната група все повече се стреми към внасяне на производството у дома. Това е въпрос на проследимост, но също и на качество, снабдяване с материали, по-кратки срокове за производство на стоките и тяхното пускане на пазара и конкуренция за специализирани занаятчии сред марките, каза той.
Създаване на по-близки отношения
Има и други примери за френско-италианско сътрудничество като сделка, при която Chanel купи дял в компанията за кашмирени прежди Cariaggi Lanificio в партньорство с Brunello Cucinelli.
"Италия не е създала (голям) луксозен хъб, но имаме предприемачи, които имат способността да активират правилните взаимоотношения в точното време. Подходът се е променил, той е много по-съвместен – да се изправим пред по-сложни предизвикателства", каза Стефания Лацарони, генерален мениджър в италианската асоциация на луксозната индустрия Altagamma.
Наистина, решението на Prada и Zegna да инвестират заедно, е родено от приятелство, подсилено от последните трудни времена.
"Опознахме се по-добре по време на пандемията от COVID-19, в труден момент за индустрията, когато трябваше да се подкрепяме взаимно", каза Зегна и добави, че основна роля са изиграли срещите, проведени в индустриалния орган Camera Nazionale della Moda.
Роберто Коста, ръководител на Global Luxury Investment Banking за Citigroup, каза, че по-близките работни връзки отразяват по-уверен и външен подход от италианските марки. "Италианските групи сега са по-управляеми, по-организирани и също така по-силни, което ги прави по-отворени за съвместно мислене. Има по-голяма способност да разговаряме помежду си, но това не означава, че непременно ще има сливания", казва той.
Зегна и Бертели сега седят заедно в борда на Fedeli и Biagioli, оставяйки възможност за повече инвестиции по-надолу по веригата на доставки.
"Ако се появят нови възможности, ние ще ги грабнем. Дали ще го направим заедно или не, остава да видим", каза Зегна.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.