Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|GLOBUL отчете 2,6 млн. абоната в края на 2011 г.
Клиентите на абонаментните програми на GLOBUL през четвъртото тримесечие на 2011г. са се увеличили с 13.3% в сравнение със същия период на предходната година. Те са достигнали 2,6 милиона, сочи съобщение на телекомуникационния оператор. Към края на 2011 г., общият брой на клиентите на компанията е бил около 4,3 милиона или с 8,8% повече от 2010 г.
GLOBUL огласи финансовите си резултати за последните три месеца на изминалата година. Общите й приходи за периода са по-малки с 0,8% в сравнение със същия период на 2010 г. Добрите резултати от продажби на мобилни устройства не са могли напълно да компенсират спада в приходите от услуги.
“В тон с тенденциите, които се наблюдаваха и в предишните тримесечия, периодът между октомври и декември на 2011 г. бе изключително труден за телекомуникационния сектор в България, най-вече заради спада в потреблението и свиващите се доходи на населението”, гласи информацията на компанията.
В резултат от все по-голямата конкуренция и насищането на пазара у нас, където проникването на мобилните услуги е 147%, цените на услугите продължават да падат, най-вече в корпоративния сегмент. Независимо от това, общите приходи на GLOBUL за цялата 2011 г. са достигнали 412,5 милиона евро или 2,6% по-малко от общите приходи на компанията за 2010 г.
През четвъртото тримесечие на 2011 г. приходите от услуги на GLOBUL са намалели с 0,6%. Спадът в приходите, породен от засилената конкуренция на корпоративния пазар, е частично компенсиран от по-високите приходи от фиксирани услуги и от услугите за мобилен пренос на данни.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизации на компанията за тримесечието е намаляла с 14,8% в сравнение с последното тримесечие на 2010 г. Показателят за печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизации като процент от общите приходи за периода е с 6,1 процентни пункта по-нисък.
В резултат, печалбата за цялата 2011 г. е намаляла с 9,3% спрямо 2010 г., а показателят за печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизации като процент от общите приходи е по-нисък с 2,8 пункта.
Броят на абонатите на фиксираните услуги на GLOBUL се е увеличил през четвъртото тримесечие на 2011 г. Към края на годината е надхвърлил 210 000. Услугите за мобилен пренос на данни също имат ръст. Компанията отчита почти три пъти повече абонати на тези услуги за последните три месеца на миналата година спрямо същия период на 2010 г.
Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL за тримесечието се увеличи до 152 минути или с 2% повече от същия период на 2010 г., докато средният приход от един потребител достигна 14,90 лв. или с 9% по-малко на годишна база.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.