Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Доминацията на Red Bull във Формула 1 вдигна продажбите на енергийни напитки
Доминацията на Red Bull Racing във Формула 1 през тази година се отразява пряко на по-високите продажби на едноименната енергийна напитка, заяви пред CNBC Кристиан Хорнер, директор и главен изпълнителен директор на отбора.
"Има една стара поговорка: "Спечели в неделя и продай в понеделник". Това, което правим за марката Red Bull, за енергийната напитка, като рекламираме продукта в световен мащаб през 23 състезателни уикенда в годината, е най-голямото маркетингово въздействие, което има компанията за напитки", каза Хорнер в документалния филм "The Inside Track: Бизнесът на Формула 1", заснет от CNBC.
Отборът на Red Bull, в който участва и технологичният гигант Oracle като титулярен спонсор, се наложи в решетката този сезон, като спечели 19 от 20-те уикенда на Гран при досега. Неговият пилот Макс Верстапен, световен шампион, е вдигнал карирания флаг в 17 от тези победи, а съотборникът му Серхио Перес е спечелил в Саудитска Арабия и Азербайджан.
Верстапен вече спечели титлата при пилотите за 2023 г. - третата си световна титла - в началото на октомври по време на 17-ия уикенд за сезона - Гран при на Катар. Отборът на Red Bull си осигури шампионата при конструкторите през предходния уикенд в Япония.
Пилотите ще излязат отново на пистата в неделя в Лас Вегас, преди сезонът да приключи в края на този месец в Абу Даби.
Ред Бул отказа да сподели конкретни показатели за продажбите, но говорител на компанията потвърди "повишаването на продажбите" във Формула 1 и заяви, че то е особено забележимо на пазарите на съответните състезания.
По данни на Euromonitor International Red Bull е втората най-популярна марка енергийни напитки в света с 13% пазарен дял. Тя изостава само от Monster Beverageна едноименната марка, която държи 16,4% от световния пазарен дял.
Пазарът на енергийни напитки обаче е все по-пренаселен, което оказва натиск върху Red Bull. Пазарният дял на компанията се е понижил от 13,5% през 2021 г. до 13% през тази година, тъй като по-новите играчи, като PepsiCo, навлизат в категорията.
През последните години гигантите в производството на напитки Coca-Cola и Pepsi се насочиха към бързоразвиващата се категория енергийни напитки - с различен успех. През последните две десетилетия консумацията на газирани напитки намалява, но сладките енергийни напитки не се поддават на тази тенденция поради съдържанието на кофеин и свързаните с него ефекти.
През 2019 г. Coca-Cola пусна на пазара своя собствена енергийна напитка в Обединеното кралство. Но Coke Energy не успя да се наложи сред американските потребители; компанията прекрати производството на напитката в Северна Америка през 2021 г., приблизително една година след пускането ѝ на пазара.
Конкурентът наCoca-Cola -Pepsi, е постигнал по-голям успех чрез сключване на сделки. През 2020 г. тя закупи Rockstar Energy за 3,85 млрд. долара, придобивайки собственост както върху едноименната енергийна напитка на компанията, така и върху бързо развиващата се Sting Energy.
Миналата година Pepsi придоби дял от 550 млн. долара в Celsius, която се рекламира като по-здравословна енергийна напитка, която стимулира тренировките. Тези сделки са в допълнение към усилията, като например преместването на Mountain Dew в категорията на енергийните напитки и добавянето на кофеин в Gatorade, припомня CNBC.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.