Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Дигитализацията означава растеж за МСП
Mалките и средните предприятия са сърцето на европейската икономика, като те осигуряват повече от половината от БВП на Европа, както и работа на около 100 млн. души. Въпреки че са изправени пред безпрецедентно предизвикателни времена и трудни икономически условия, малките фирми все още процъфтяват и през 2022 г. 27,9 млн. предприятия в Европа реализират растеж. Това е 2% увеличение спрямо предходната година.
Visa, която подпомага МСП в процеса на тяхната дигитализация, от няколко години осъществява годишно проучване*, за да изследва текущото им състояние и да идентифицира факторите, които ще продължат да влияят върху техния растеж.
Проучването откроява три водещи тенденции:
Онлайн разплащанията стимулират растежа на МСП
Проучването показва, че чрез приемане на дигитални разплащания чрез карта или мобилен телефон бизнесът може да повлияе положително на баланса си. Тъй като две трети (67%) от европейските малки предприятия вече приемат дебитни или кредитни плащания, проучването подчертава ползите от дигитализацията: над половината от анкетираните предприятия (55%) са съгласни, че клиентите харчат повече, когато използват карти, докато 41% отбелязват увеличение на оборота между 6% и 15%, след като са започнали да приемат дигитални разплащания.
Надеждните разплащания са от критично важно значение за МСП
Надеждните и устойчиви платежни системи са от решаващо значение за оцеляването и растежа на бизнеса, като гарантират, че трансакциите могат да се извършват гладко. Както клиентите, така и предприятията могат да са сигурни, че са в състояние да плащат и да получават плащания.
Приемането на картови разплащания означава за 62% от МСП по-бързо плащане, а две трети (66%) са съгласни, че се намалява рискът от неполучаване на плащането.
Еволюция на глобалните трансакции
Изследването подчертава възходящата тенденция на международната търговия и ползите от дигитализацията. Тъй като мигновеното прехвърляне на средства през границите в реално време осигурява огромни ползи както за търговците, така и за клиентите, отваряйки нови клиентски бази и потенциални потоци от приходи, малките предприятия отчитат 9% увеличение на международните клиенти.
* Проучването на Visa е проведено през ноември и декември 2022 г. сред приблизително 6000 малки предприятия на 14 пазара, за да се разбере текущото им състояние и да се проучат факторите, които ще продължат да влияят върху техния растеж. Пазарите, обхванати от проучването, са Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Израел, Испания, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Турция, Франция, Нидерландия и Швеция.
Красимира Райчева, мениджър на Visa за България. Материалът е публикуван в бр.6/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.