Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|“Delion” дистрибутира „KRAS“ - водещ производител на шоколадови изделия в Югоизточна Европа
Утвърденият производител навлиза в България със селекция от първокласен млечен шоколад, който е и най-предпочитан от българите
Какъв шоколад харесват българите
Най-предпочитаният шоколад от българите е млечният, а консумацията му продължава да нараства устойчиво. Цели 66% от нашенците го харесват, защото той е най-универсален, а почитателската му аудитория е от всички възрасти, като най-предпочитан е той от младежите. Увлечените по по-здравословния стил и начин на живот пък са насочени към тъмния шоколад, който се харесва от 26% от хората, в средна и над-средната възраст. А само 3% е делът на българите, които консумират бял шоколад и превесът е в полза на мъжете в активна възраст от град София.
45% от бъларите консумират шоколад поне веднъж седмично, а 17% от тях - два - три пъти месечно, сочат проучванията на пазара. Жените имат превес при потреблението на шоколад, като процентът при тях е 54%, в сравнение с мъжете, при които шоколад се консумира от 46%. Шоколадът пък е най-предпочитаният десерт в градовете - с дял от 39%.*
Оптималният микс качество - цена - вкус
Водещи при избора на потребителите за закупуване на сладкото изкушение остават качеството и цената, като консуматорските нагласи остават без изменение.* Анализи на “Delion”, една от водещите компании за дистрибуция и маркетинг на световни марки алкохолни напитки, тютюни и захарни изделия потвърждават тази тенденция. Истинските ценители на висококачествен шоколад обаче базират избора си на комплексни критерии. Съвременният потребител на шоколадови продукти залага на оптималното съчетание между качество и вкус, а успешният микс от компоненти дава различни възможности за шоколадово изживяване с разнообразен аромат, вкусови качества, текстура и съставки.
Дистрибуция на първокласни продукти
Данните за последните години сочат, че българите са сред най-консумиращите шоколад източноевропейци.** За да отговорят на търсенето, от “Delion”, признат лидер с универсален опит в сферата на вноса, маркетинга и дистрибуцията на световноизвестни марки напитки и вина, тютюневи и захарни изделия увеличават качествените продукти в своя асортимент. Компанията задава тенденции в предлагането на качествени стоки с отлична репутация. Младото партьорство с хърватския бранд “КRAS” е такъв пример и има за намерение да запознае българския потребител с качествени шоколадови продукти с добра разпознаваемост в Европа. Те се предлагат на българския пазар от началото на 2023 г. като бизнес стремежът е асортиментът от продукти да се разширява постепенно.
Партньорството между “Delion” и „KRAS“ разчита на дългогодишна локална експертиза на българската компания, иновативни стратегии за растеж и познаване на пазара. Към момента продуктите на „KRAS“, които се предлагат на пазара, са общо шест с марката „Дорина“: млечен шоколад; млечен шоколад с лешников крем; с мента; с портокал; лешников крънч; дабъл шоко, като тенденцията е техния брой да бъде увеличаван, за да запознава прогресивно българския потребител с вкусовото разнообразие на хърватския бранд.
Ръст в потреблението
Според “Delion”дистрибуцията на шоколадови и захарни изделия през 2022 г. и 2023 г. бележи ръст спрямо регистрирания през 2020 г. спад в резултат на наложения локдаун вследствие на пандемията. На увеличеното потребление компанията отговаря с богато „захарно портфолио“, като добавя стойност чрез постоянно увеличаване на качествените продукти в своя асортимент.
Портфолиото на дивизия „Захарни изделия“ на “Delion” се развива с бързи темпове, като включва цялостния асортимент на The Belgian, Classic Wheels, а от началото на 2023 г. вече и „Dorina”, на хърватския „KRAS“. Дивизията се представя все по-убедително и увеличава стабилно приходите си с всяка изминала година. Нетните ѝ печалби за 2022 г. са с 15% по-високи от тези за 2021 г., като плановете за 2023 г. бележат още по-амбициозни ръстове.
Бъдещата стратегия за развитие на дивизията е насочена в няколко основни аспекта. Водещо е намерението за разрастване на дейноста чрез продължаване на работа с установени марки и залагане на повишаване на качеството на продуктите. Компанията се стреми да въвежда иновации в портфолиото чрез предлагане на разнообразие от био шоколади и нетунквани продукти.
Втората дивизия „Напитки“, част от българската компания, управлява над 90 световноизвестни марки, и е редовно награждавана от партньорите си за иновативни практики за изграждане на устойчив бизнес. Компанията е предпочитан партньор и официален представител на едни от най-популярните и обичани световни марки. Сред топ брандовете на “Delion” са Glenfiddich, Grant’s, Tullamore D.E.W., Beluga, Monkey Shoulder, Hendrick's Gin и др.
Успешни бизнес партньорства с траен срок на годност
През 25-годишното си развитие “Delion” дължи процъфтяващият бизнес растеж и експанзията именно на поддържане на трайни и устойчиви стратегически бизнес отношения. Едни от най-ключовите партньорства на българската компания е с William Grant & Sons, което е факт вече повече от 20 години, а по-рано през годината се преподписа и нов петгодишен договор за сътрудничество. Друг световен лидер в премиум сегмента Beluga Group - производител на водките Beluga и "Беленькая" се доверява на професионализма на компанията за популяризиране на брандовете си вече повече от 7 години. Екипът на “Delion” превръща Beluga в безапелационен лидер в последните години в сегментите Ultra Premium и Super Premium Vodka с над 40% пазарен дял***. “Delion” е част от VM Finance Group - икономическа група, която през последните 30 години успешно изгражда и управлява диверсифицирано портфолио от компании в различни бизнес направления. Организацията има дълга история на пълноценно бизнес развитие, мрежа от международни партньорства и отлична репутация.
Модерен производител с вековна история
Историята на „KRAS“ започва в Загреб през 1911 г. Днес, хърватският производител е модерна компания, която успешно се приспособява към предизвикателствата на пазара и активно разширява полето си на действие с фокус върху контрола на качеството и вида на производствения процес. Цялото производство е организирано в съответствие със световни стандарти в бранша и очакванията на потребителите. Продукти на “КRAS” отговарят точно на тези високи изисквания и се конкурират успешно с утвърдени марки в сегмента. Ето защо за редица европейски страни KRAS е етикет за добро качество. Повече от половината от общото производство на бранда се продава на вътрешния пазар, а останалата част се изнася в страните от Европа.
„Dorina“ – достъпни шоколади с високо качество
„Dorina“ е топ бранд на „KRAS“, създаден през 1996 г. и консумиран в над 20 държави. Той преминава през иновационни процеси и днес предлага богата колекция от шоколадови вкусове. Брандът се фокусира върху използването на най-качествените какаови зърна, захар и мляко в комбинация с перфектно съчетаните аромати. Какаото е основата на всеки шоколад, а „Dorina“ събира своите какаови зърна от внимателно подбрани източници, които гарантират, че какаото се отглежда по добър за околната среда начин. Изборът на най-добрите суровини е първата стъпка в производствения процес. Чрез съчетаване на традиция и иновации, „Dorina“ продължава да вдъхновява любителите на шоколад с вкус и качество.
Защото качеството все пак има значение.
***
*По проучване на Market Links, проведено в началото на 2023, по метода на лично интервю и онлайн анкета.
** По пазарни данни на Euromonitor International за периода 2021 – 2022 година.
*** По данни на IWSR Bulgaria.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.