Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|911 на Porsche ще бъде единственият оцелял от моделите на автомобилния производител с вътрешно горене
Porsche има план за постепенно електрифициране на гамата си от автомобили, така че електрическите превозни средства да съставляват 80% от продажбите му до 2030 г., съобщава Ройтерс. Целта е емблематичният модел 911 да остане единствения запазен от компанията модел с двигател с вътрешно горене, заяви високопоставен ръководител.
Плановете на германския производител на луксозни автомобили се следят отблизо, включително от природозащитници, заради инвестициите му в е-горива и стремежът му ЕС да разреши продажбите на такива автомобили след 2035 г.
Компанията Porsche, която досега не беше очертала плановете си в крайна сметка да има само един модел с двигател с вътрешно горене, се счита за тясно свързана с електронните горива поради инвестицията си в чилийската енергийна компания HIF Global.
Автомобилният производител ще електрифицира своя компактен SUV Macan, след това спортния автомобил 718 и след това най-продавания Cayenne, заяви ръководителят на екипа за електронни горива на Porsche Карл Думс. Изключение прави моделът 911, на който се падат 13% от продажбите през 2022 г.
"Нашата стратегия на първо място е преминаването към електрическа мобилност и ще произвеждаме 911 възможно най-дълго с двигател с вътрешно горене", каза Думс.
Плановете на Porsche за електрически превозни средства и инвестициите в електронни горива са отделни, каза той.
Е-горивото на HIF Global е насочено по-скоро към авиационната индустрия и тежкотоварните превозни средства, тъй като пътническите автомобили почти всички ще станат електрически, добави Думс.
Експерти в областта на автомобилостроенето и бизнеса твърдят, че синтетичните електронни горива, които се произвеждат от възобновяема енергия или от вътлеродно неутрална енергия ще се използват само в нишови модели от висок клас. Големите автомобилни производители вероятно ще избягват нови модели с такъв тип горива след 2035 г., тъй като вече са поели ангажимент за 1,2 трилиона долара за електрификация.
За сравнение, според Pitchbook стартиращите компании за е-горива, фокусирани предимно върху авиационното гориво, са привлекли по-малко от 1 млрд. долара инвестиции.
Подобно на Porsche, Ferrari настояваше за освобождаване от забрана за използване на електронни горива в ЕС, което все още не е финализирано, но въпреки това твърди, че 80% от моделите ѝ ще бъдат електрически или хибридни до 2030 г.
Множество по-малки производители на автомобили също искат да продават луксозни, високоефективни модели с електронно гориво на клиенти, които са достатъчно богати, за да си позволят скъпото гориво, което днес може да струва до 10 паунда (12,90 долара) за литър.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.