Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|4 популярни грешки при кандидатстване за бизнес кредит
Да получиш кредит от банка съвсем не е лесно в наши дни, особено ако си представител на малкия бизнес. Такава е ситуацията в много развити икономи по света. Авторите в американското сп. Entrepreneur попитаха банкови експерти в САЩ, специализирани в областта на кредитите за малкия бизнес, как предприемачите могат да увеличат шансовете си да се осигурят желания заем. Така определиха топ 4 на най-честите и популярни грешки, които собствениците и представители на малкия бизнес правят, когато кандидатстват за кредит. Заедно с тях вървят и съвети как да бъдат избегвати.
Грешка #1. Подценяване на значението на личното кредитно досие. Банкерите ще гледат личната ви кредитна история (кредитни карти, ипотеки и лични банкови сметки), за да изследват персоналните ви финансови отговорности. Ако собственикът на бизнеса е бил прилежен в поддържането на личния си банков заем, има много по-голяма вероятност да подходи по същия начин и към фирмения, смятат експертите.
Грешка #2. Кандидатстване за грешния вид заем. Много често ръководителите на малък бизнес искат краткосрочен кредит за дългосрочно начинание или обратно. Тоест, искат грешния тип кредитен продукт за целта, която си поставят.
Грешка #3. Искане за заем без допълнителна гаранция или план за погасяване. Естествено, банкерът няма да одобри заем, който видимо няма реален шанс да бъде върнат обратно. Подгответе сериозно и в нужните детайли бизнес план, в който аргументирано обяснявате как ще печелите, за да изплатите кредита или друга гаранция в замяна. Освен това, много ясно и конкретно посочете, че този кредит е от решаващо значение за бизнеса ви.
Грешка #4. Твърде дългого изчакване преди да се отправи молба към банкер. Банкирането на малкия бизнес е свързано много силно с връзките. Експертите припомнят: съществува много по-голям шанс банкерите да ви отпуснат кредит когато имате нужда от него, ако вече знаят кой сте и какво представлява бизнеса ви. При общуването с тях е важно да изградите контакт лице в лице, за да получите възможност финансите на бизнеса ви да бъдат винаги добре организирани и във форма, благодарение на един от „най-добрите приятели” на предприемача, наред с ментора, счетоводителя, адвоката и маркетинг специалиста: банкера.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.