Новият Nissan Navara – незабравимо изживяване

Новият Nissan Navara – незабравимо изживяване

Агресивна визия, изключителна проходимост, изтънчен комфорт. Всички тези качества изпъкват в новия Nissan Navara. Обновеният пикап на японската компания има изключително поведение на пътя и още по-добро извън него. Navara преодолява всякакъв тип терени с лекота сякаш караш спортен автомобил на писта.

От Искърското дефиле, през тайните пресечени терени на София, до широките поляни и гористи местности на южните склонове на Витоша, новата Navara се оказа верен спътник за едно незабравимо изживяване.

Navara-та, която тествах беше с 2,3-литров дизелов двигател с мощност от 190 конски сили. Максималният въртящ момент беше от 450 Нютон метра, които се постигат в диапазона между 1500 и 2500 оборота. Тестовият модел беше Double Cab, което позволява да се возят безпроблемно пет човека. Автомобилът беше с най-високо оборудване, кoето позволи да се докосна до всички възможности на пикапа.

Най-голямо е удоволствието при каране извън шосето, когато могат да се изпробват различните офроуд режими. С помощта на бутон, разположен в арматурното табло бързо се превключва от задно предаване, към режим 4х4. Превключването може да се задейства докато се движите със скорост до 100 км/ч. За хлъзгав и стръмен наклон на помощ идва системата 4LO, която отдава по-голям въртящ момент към колелата. От Nissan за помислили и за силно пресечените терени - с едно натискане на бутон  заключвате задния диференциал, правейки колата изключително стабилна.

Моделите с 4х4 задвижване са оборудвани стандартно със системата Hill Descent Control (HDC). Активирана чрез натискане на бутон, разположен върху централната конзола, системата използва мрежа от сензори, които отчитат превъртане на колелата и сцеплението. Системата автоматично поддържа зададена скорост и спирачно налягане, за да осигури контролирано спускане по наклон. Водачите могат да увеличат скоростта при спускане чрез леко натискане на педала на газта.

Hill Start Assist (HSA) е друга всепризната функция, която Nissan внедрява в своите кросоувър модели. Системата е адаптирана, за да отговаря на специфичните изисквания и товароносимост на Navara, предлагайки още по-голямо спокойствие за водачите – дори и на тези, теглещи тежки ремаркета. HSA поддържа спирачно усилие, което, при потегляне по наклон нагоре, предотвратява потеглянето на автомобила назад – изключвайки се автоматично след 2-3 секунди.

Ново за Navara, проектиран да осигури по-безопасно и стабилно управление, е електронният диференциал с ограничено приплъзване (eLSD). Tази модерна система използва спирачни сензори, които постоянно отчитат скоростта на въртене на колелата. Ако бъде засечено по-бързо въртене на едно от колелата на оста, системата прилага кратко спирачно усилие върху него, за да го забави. Крайният резултат е подобрено сцепление, по-добър баланс по време на взимане на завой и чувство за по-голяма сигурност.

Извън пресечените терени новият Nissan Navara не отстъпва по нищо на лек автомобил. Това е постигнато чрез новото 5-звенно задно окачване с винтови пружини за модела Double Cab, осигурявайки съществено подобрение на пътния комфорт и управлението. Като допълнителна полза, това решение е с 20 кг по-леко от предишната конфигурация с листови ресори.

От Nissan са помислили и за комфорта на водача. Качвайки се в новата Navara имах усещането, че сядам във висок клас автомобил. За това допринасят удобните и широки предни седалки, разработени специално от NASA. В тестовия модел те бяха от кожа и имаше електронна настройка за шофьорското място. Двузоналният автоматичен климатик осигурява винаги желаната температура. Затова допринасят и задните вентилационни отвори на централната конзола. Новата Navara разполага и с много системи, познати при леките коли, сред които технология за безконтактно отключване и заключване, както и запалване на двигателя, Bluetooth Hands-free връзка, навигационна система NissanConnect, с гласово разпознаване и цветен екран с висока резолюция, чувствителен на докосване и много други.

Изключително удобна опция е Around View Monitor (AVM), която ви дава 360-градусова картина около автомобила, посредством камери разположени отпред, отзад и отстрани на автомобила, осигурявайки спокойствие при маневриране в тесни и трудно проходими пространства.

Forward Emergency Braking (FEB) е още една много полезна система за безопасност, която е уникална за сегмента на пикапите. Монтиран в предната броня радар измерва разстоянието до движещия се отпред автомобил. В случай на риск от сблъсък, системата ще подаде звуков и светлинен сигнал. Ако водачът не реагира, системата ще активира спирачките, за да намали скоростта и последствията от евентуален удар.

Трябва да обърнем внимание и на товаримостта на новата Navara. Пикапът може да побере полезен товар, надхвърлящ 1 тон и впечатляваща теглителна сила от 3500 кг. Самият товарен леген предлага допълнителни иновации под формата на широко признатата С-канална система за товарене на Nissan. Благодарение на каналите върху преградната стена на пътническото отделение и бордовете на товарния леген, собствениците разчитат на пълна гъвкавост, когато трябва да обезопасяват подлежащи на повреда товари. Тъй като скобите се плъзгат по продължение на С-образните канални релси, дори и товарите с най-необикновена форма могат лесно да бъдат обезопасени.

Не на последно място трябва да кажем и за външния вид, който е изтънчен, но в същото време и агресивен, което е постигнато с микс от изпъкнали и вдлъбнати повърхности, осигуряващи динамичен и дързък вид. Характерната V-образна радиаторна решетка на Nissan и изваяните под формата на бумеранг LED дневни светлини допринасят за постигане на визия, която кара хората да я заглеждат и желаят.

У нас Nissan NP300 Navara  се предлага с четири нива на оборудване:

  • Стандартното оборудване Classic включва LED стоп светлини, круиз контрол и ограничител на скоростта, система за подпомагане потеглянето по наклон, сензор за светлина и опцията Follow me home.
  • Ниво на оборудване Comfort добавя към базовата версия на Nissan NP300 Navara I-Key и бутон за стартиране на двигателя, хромирани странични огледала, предна решетка и дръжки на вратите, и хромирана задна броня с място за стъпване.
  • Версията Connect предлага GENTEX камера, вградена в огледалото за обратно виждане, както и навигационна система NissanConnect 2.0 със 7” дисплей. Това ниво на оборудване включва още отопляеми, електрически сгъваеми странични огледала с LED осветление, странични ролбари и 18” алуминиеви джанти.
  • Най-високото ниво, Ultimate, завършва оборудването с LED светодиодни къси светлини, умиватели на фаровете, задни паркинг сензори и системата Around View Monitor. За комфорта на пътниците, версията е оборудвана с панорамен шибидах и кожен салон с отопление на предните седалки.

Дизелов двигател с избор от две мощности за Nissan NP300 Navara:

  • 2.3 dCi 160 к.с. с 6-степенна механична скоростна кутия с 4х4 предаване.
  • 2.3 dCi 190 к.с. с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична скоростна кутия с 4х4 предаване

Цените на новия Nissan Navara варират от 55 300 лв. до малко над 80 000 лв. Повече подробности можете да намерите ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Цитат на деня
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Депутатите излязоха в 60-минутна почивка преди пореден балотаж между Назарян и Кирилов