Автоматизирани механични трансмисии – в помощ на всеки

Автоматизирани механични трансмисии – в помощ на всеки

По-малките модели автомобили са много популярни в големите градове, където уличното движение е натоварено, а местата за паркиране са малко и тесни. Но ентусиазмът и на най-горещия почитател на малките автомобили може да охладнее след няколко часа, прекарани в задръстванията. След цялата тази работа с педала на съединителя и превключване на първа и втора предавка те много често си пожелават да разполагат с лукса на автоматичната трансмисия.

Aвтоматичните предавателни кутии, които подбират винаги подходящата предавка без необходимост от намеса от страна на водача, са извънредно комфортни и много лесни за употреба. В същото време обаче те често са твърде скъпи за повечето собственици на автомобили от малките класове. Разликата в цената на автомобил с механична и такъв с автоматична предавателна кутия може да възлезе на хиляди евро.

За щастие собствениците и водачите на малки автомобили не са принудени да се лишат изцяло от този малък лукс. Aвтоматизираните трансмисии, използващи основата на механични предавателни кутии с допълнителен автоматизиран механизъм за смяна на nредавките, са достъпна, икономична и високоефективна алтернатива на класическите автоматични трансмисии при автомобилите в малкия и компактния клас.

Въпреки че автоматизираните механични трансмисии не достигат напълно най-високите нива на комфорт на класическите автоматични предавателни кутии, работата с тях е значително по-лека в сравнение с механичните трансмисии с ръчно превключване благодарение на автоматизираната смяна на предавките. Този вид трансмисии дават възможност и за намаляване на разхода на гориво.

Последното поколение автоматизирани механични трансмисии като Easytronic 3.0 на германския автомобилен производител Opel са особено усъвършенствани в техническо отношение и предлагат не само подобрен комфорт при смяна на предавките и употреба при движение, но и оптимизирани функционални режими като “creep” (за бавно движение) и “launch” (за динамичен старт).

В сравние с предходните поколения автоматизирани механични трансмисии Easytronic 3.0 впечатлява с по-плавна смяна на предавките и намалени времена за реакция. В допълнение към изцяло автоматичния режим, Easytronic 3.0 предлага и възможност за ръчна смяна на предавките посредством леко преместване на скоростния лост.

Широкият обхват на петте предавателни числа спомага за намаляване на оборотите на двигателя и снижаване на нивата на шума в купето преди всичко при движение с по-висока скорост. Режимът “сreep” за извършване на маневри с ниска скорост е подобен на този при класическите автоматични трансмисии, a специалната start/stop функция позволява бързо стартиране и ускорение.

С цел постигане на оптимално ниски показатели на разхода на гориво, Easytronic 3.0 aвтоматично подбира най-икономичната предавка и работи съвместно с технологията Start/Stop, която снижава допълнително разхода на гориво особено при движение в градски условия. В съчетание с трансмисията Easytronic 3.0, новата Astra 1.0 ecoFLEX заема позицията на един от най-икономичните бензинови автомобили в своя клас със среден разход на гориво от едва 4.2 литра на 100 километра (96 грама CO2/км), в комбиниран режим на движение, измерен според изискванията на цикъла NEDC.

Марката Opel предлага автоматизираната механична трансмисия Easytronic 3.0 в своите семейни и малки модели KARL, ADAM и Corsa, както и при новата Astra – европейската „Кола на годината 2016”.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера