Всички допълнителни усилия си струват
Възможността да запазите най-добрите си служители е ключов фактор за цялостния успех на вашия бизнес.
Ако можете да задържите най-талантливите хора по-дълго време, ще забележите по-високи нива на производителност, доходност и мотивация.
Още повече, запазването на тези служители ще ви спести време и пари, необходими за наемането и обучението на нови служители.
Повярвайте ми, много по лесно е да задържите хората, които работят за вас в момента, отколкото да намерите нови, които да се справят със същата работа по-сравним начин.
Какво, обаче кара служителите да се задържат дълго в една компания?
Това са 7 причини, които карат служителите ви да останат на работа при вас:
1. Фирмената култура им пасва
Не подценявайте силата, която фирмената култура има в привличането и задържането на най-добрите кандидати в бизнеса.
Един високо талантлив служител, заемащ нишова позиция с добро заплащане, може да остане недоволен, въпреки добрите работни условия, ако собствените му цели, ценности и личностни характеристики не съвпадат с тези на неговите колеги и на компанията и бранда, който той представлява.
Освен това, сходството между идеите и визията на организацията и тези на служителя, може да компенсира множество от недостатъците и проблемите, които се появяват по време на работния процес.
Няма правилен и грешен начин за изграждане на фирмена култура и корпоративна идентичност. Важното в случая е да бъдете последователни и да намерите кандидати, които да утвърдят и доразвият корпоративната визия и идеали.
2. Пари
В едно идеално общество, всички ще работим по неща, които са ни интересни и, които обичаме да правим, без да имаме нужда от каквото и да е било заплащане. В подобен свят, работата няма да бъде задължение или принуда, а удоволствие и развлечение.
За съжаление, реалността е доста по-различна. Светът е зависим от паричните проблеми, личните нужди и професионалните жертви, които хората правят, за да задоволят тези своите потребности.
По тази причина, парите все още са един от най-важните фактори за задържането на служители на работа. Ако човек чувства, че не изкарва толкова пари, колкото заслужава, той или тя ще се изкуши да потърси по-доходоносна работа, някъде другаде.
3. Отговорности
Отговорностите, които възлагатев на вашите служители, могат да имат огромно влияние върху желанието им да продължат да работят за вас. До гояма степен то зависи от това доколко уместни и подходящи за тях са задачите, които им възлагате.
Например, ако наемете някого на позиция, свързана със стратегическо планиране от най-високо ниво, той може да се демотивира, ако вместо обещаните ангажименти, го занимавате със задачи за въвеждане и анализиране на несъществени базови данни. Доста неуместно и направо обидно би било ао му възлагате отговорности, които са извън сферата на неговия опит и познания.
4. Предизвикателства
Служителите имат нужда от предизвикателства, за да запазят интереса и ангажираността си към работата. Трудната част за всеки работодател идва при намирането на баланс.
Задачите, които давате на вашите служители трябва да са достатъчно сложни, за да не се справят с тях прекалено бързо и без капка пот, но не и толкова трудни, че да бъдат прекалено стресиращи и натоварващи. Трябва да им възложите достатъчно работа, за да бъдат заети, но не толкова, че да се почувстват обременени.
Ако не сте сигурни дали се справяте с този баланс, попитайте членовете на вашия екип, за да разберете дали трябва да направите промени.
5. Възможности за растеж
Всички служители искат да имат възможност за растеж , без значение дали вашата компания предлага варианти и начини за развитие.
Най-простият и стандартен пример за растеж е под формата на повишение и изкачване на кариерната стълбица в рамките на компанията. Това е метод за така наречения вътршено-организационен растеж. Друг вариант е да предложите на служителите си възможности за личностно развитие, под формата на класове и семинари за обучение или пък чрез налагане на техния личен бранд.
Докато служителите ви чувстват и виждат стабилно и реално измеримо развитие в посоката, която съответства с техните цели, те ще имат добра причина да останат на работа при вас, за по-дълго време.
6. Награди и признание
Дори и най-независимите служители се нуждаят от поне малко признателност, от време навреме. Ако си поставяте за цел да хвалите своите работници за добре свършената работа или да празнувате вашите победи като екип, може да повишите колективния морал и така да напомните на служителите ви, защо са избрали да работят за вас.
Тези действия им показват, че са уважавани и им дават възможността да се насладят на своите постижения. Няма нужда да правите нещо грандиозно и гръмко, понякога простото потупване по рамото е достатъчно, за да покажете на човек, че го цените.
7. Гъвкавост и лично време
Хората обичат да работят за компании, които са достатъчно гъвкави, че могат да си позволят да уважават личното време, желанията и нуждите, на своите служители.
Даването на почивни дни без излишни уговорки и изисквания, свободата за закъснение и възможността да си тръгват по-рано от работа, от време на време, в комбинация с гъвкавите срокове, показват, че наистина ви е грижа за вашите служители.
Вашият бизнес може да няма капацитета да предложи всичко това, особено ако става въпрос за малка компания в началото на своето съществуване, но не забравяйте, че може да компенсирате в други области.
Запознайте се с индивидуалните нужди и желания на вашите служители и направете всичко по силите си, за да ги посрещнете. Помнете, че добрите кадри се намират трудно и, че всички допълнителни усилия, които полагате за тяхното задържане, си струват.
По материал от Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.