Бъфет наема правилните хора. Защото търси най-важното качество

Бъфет наема правилните хора. Защото търси най-важното качество

Мултимилиардерът Уорън Бъфет е известен най-вече с  инвеститорския си нюх, но главният изпълнителен директор на Berkshire Hathaway настоява, че успехът му се дължи на първо място на способността му да наема правилните хора.

Според Бъфет най-важното качество, което може да демонстрира един кандидат за работа, е почтеността.

„Търсим три неща, когато наемаме нови хора. Търсим интелигентност, търсим инициативност и търсим почтеност. Ако кандидатите, които смятате да назначите, не разполагат с последното, то първите две ще ви погубят. Ако искате да работите с непочтен човек, то трябва да се надявате, че той е мързелив и глупав, защото в противен случай той ще ви съсипе“, казва Бъфет.

Умният, самостоятелен и опитен служител е мечта за всеки работодател, но днес мениджърите трябва да отделят специално внимание на интервюто за работа, ако искат да получат отговорите, които да ги убедят, че кандидата е почтен и няма да компрометира своите морали и ценности в името на пари или власт.

Както казва „Оракулът от Омаха“: „Нужни са 20 години, за да си изградите добра репутация, и 5 минути, за да я съсипете. Ако се замислите над това, ще правите нещата различно.“

Когато става въпрос за назначаването на нови служители, може да сте сигурни, че ще има кандидати, които ще покажат липса на почтеност по време ин интервюто за работа. Това важи в особена сила днес, когато компаниите бързат да запълват празните места на фона на пандемията от COVID-19 и са склонни да пренебрегват демонстрации на неетично поведение, които в противен случай биха били червени флагове.

Кандидатите за работа лъжат повече, отколкото мислите

Компанията Checkster, произвеждаща софтуер, които помага на работодателите да намерят правилния човек за предлаганата от тях позиция, наскоро направи анкета сред 400 кандидата за работа, която даде някои неочаквани резултати. Около 78% от участниците в прочуването са заявили, че им се е случвало да лъжат за своето образование, опит, постижения и умения, с които разполагат

От друга страна, когато Cheskter са направили анкета на 400 мениджъра и HR професионалисти, отговарящи за наемането на нови служители, 66% от тях са казали, че биха приели неточна информация или дори измислици от страна на кандидатите, ако те имат добро обяснени за тях или пък ако не могат да намерят по-добър човек за работата.

Прочуването на Checkster, озаглавено „Наема ли компанията ви шарлатани? Проучване на етичните стандарти в процеса на назначаване на персонал“ (Is Your Company Hiring Charlatans? A Study of Ethical Standards in the Hiring Process,"), установява, че кандидатите за работа дават фалшива информация по отношение на няколко неща:

39% лъжат за университета, в които са учили, или за дипломата, която имат

60% казват, че разполагат с умения, които всъщност не владеят

32% си преписват чужди постижения

44% дават фалшиви препоръки

„Шокиращо е, че толкова много кандидати за работа са готови да дадат лъжлива информация по време на интервютата за работа. Само 16,1% от анкетираните казват, че никога не лъжат. Това означава, че повечето компании са пълни с измамници“, казва изпълнителният директор на Checkster, Ив Лермуси.

Още по-обезпокоителното е, че липсата на почтеност е характерна и за самите мениджъри, които отговарят за назначаването на нови служители. Цели 66% от работодателите признават, че са готови да назначат подобни хора при няколко условия. От тях:

3,3% казват, че нямат никакъв проблем с това да назначат някой, който е дал фалшива информация за себе си по време на интервюто за работа

14,5% ще назначат този кандидат, ако мениджърът, отговарящ за интервюто за работа, е приел неговите лъжи

13,6% са готови да назначат кандидат, лъгал за своите умения и познания, ако не могат да намерят други кандидати

29,4% ще го назначат, ако има добро обяснение за своята лъжа

Само 33,4% не биха назначили някой, който е лъгал за каквото и да е било

„Данните показват, че в много компании има мениджъри, които следват доста абстрактни „етични стандарти“ и нямат проблем с наемането на хора, които лъжат по време на интервюто за работа или в своето CV. Това е рецепта за провал“, коментира Лермуси.

Като се има предвид че 8 от 10 кандидати за работа си признават, че лъжат за някакъв аспект от професионалната си подготовка, а две трети от работодателите са готови да ги назначат на работа, въпреки тези лъжи, шансовете компанията ви да е пълна с инициативни, почтени и интелигентни хора, за каквито говори Уорън Бъфет, са доста ниски.

Бъфет е напълно наясно с факта, че сред кандидатите за работа има много шарлатани, което е и причината да поставя толкова голям приоритет върху почтеността. Може да ви отнеме доста време да намерите човек, който отговаря на това описание, но в крайна сметка търсенето ще си е струвало.

....................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Скуката – тайната съставка на успеха
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.