Руне Совндал, Fantastic Services: Развиваме нови услуги, споделяме опит, насърчаваме успеха
Ще „разтърсим“ пазара по креативен начин, добавяйки нови функции към услугите си – резервация в реално време и планиране, както и видео анкети и консултации.
- На какъв етап от развитието си беше компанията, когато дойдохте в България?
- Тъкмо започвахме. Все още обичам онази енергия, която носи работата в малък целеустремен екип. И до днес работим така, но структурата вече е друга. Тогава бяхме само петима и се налагаше да минаваме през много грешки. Сега имаме над 400 служители във Варна, Велико Търново и Бургас и развиваме бизнеса по много по-интелигентен и организиран начин. През последните 11 години разработихме персонализирана система за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM) – тя стана толкова добра, че вече е самостоятелен продукт, който може да се използва от други бизнеси. Нарича се ServiceOS и включва две приложения, позволяващи цялостно управление на бекенд операции и автоматизация.
- Как оценявате българския пазар за позиционирането на вашия бизнес?
- Тепърва ще открием филиала си за предлагане на услуги в България. Централата ни се занимава с дейностите по маркетинг, продажби, софтуер и бизнес развитие на филиалите ни за услуги във Великобритания, Австралия и САЩ.
България се развива бързо. Открихме франчайза си за българския пазар и вече сме в процес на подбор на хора, които биха купили правата за нашия Master Franchise и искат да революционизират начина, по който българите поръчват услуги за дома и офиса си.
- Какво е вашето конкурентно предимство?
- Залагаме на развитието на асортимента на предлаганите услуги. През 2009 г. бяхме просто локална компания за почистване. Днес хората могат да си изберат от над 100 услуги за дома и офиса, и да поръчат за под 3 минути. След това системата задвижва целия процес автоматично. По този начин можем да обслужваме над един милион клиенти.
- Най-важните решения, които взехте заради пандемията?
- Усетихме икономическото жило на пандемията – през първия месец загубихме близо 50% от поръчките. Но благодарение на опита от старта ни по време на рецесията през 2009 г. успяхме да действаме бързо и да се адаптираме. За по-малко от седмица създадохме и предложихме на пазара изцяло нова услуга. Докато конкурентите ни затваряха, ние се захванахме с антивирусна дезинфекция. Стартирахме и проекта Fantastic Academy. Искаме да споделим знания и опит, натрупани през последното десетилетие, за да улесним пътя към успеха на всички, които искат да станат част от процъфтяващата индустрия на услугите за дома, особено в настоящия труден период.
- Какво ви предстои през следващите месеци?
- Удвоихме усилията си за дигитализиране на бизнеса. Първият период на строга карантина ни научи, че трябва да сме по-гъвкави към различните предизвикателства, които ни очакват. Идват времена на несигурност. Много е възможно да има и втори период на строга карантина. Затова и инвестираме в приложението ServiceOS – за да автоматизираме бизнеса си и да можем да работим онлайн. Заехме се с усъвършенстване на системата си за онлайн поръчки. Ще „разтърсим“ пазара по креативен начин чрез добавяне на нови функции – резервация в реално време и планиране, както и видео анкети и консултации. Вече можем да автоматизираме 80% от работата по резервациите и управлението на поръчки.
Началото на 2021 г. ще бъде тежко – Еврозоната и Великобритания са изправени пред тежка рецесия и не знаем дали не ни очаква истинска икономическа катастрофа, така че дейностите по свиване на разходите и осигуряването на достатъчно приходи са задължителни.
►►►►
Q&A
Един датчанин в България
Q Как бихте описали първите си дни в България?
A Eдин от най-ярките ми спомени е свързан с пътуване. Бизнес партньорът ми Антон Скарлатов искаше да ми покаже страната и поехме на дълго пътешествие с автобус. Не носехме много пари – в Лондон бяхме свикнали да плащаме с кредитни карти. Близо час търсихме откъде да си купим кафе. Очевидно много неща са се променили оттогава.
Q Как се развиха лидерските ви умения на българска почва?
A В началото, когато създадохме Fantastic Services, си поставихме за цел да постигнем промяна, да обединим хората, а щастието на всеки един човек да е основна ценност, която да определя работната ни среда. Това ни вдъхнови да формулираме философията „Щастие на 360 градуса”, която ни помогна да изградим екип от млади, интелигентни и активни служители. Хора, които се вълнуват от бизнеса на компанията и от посоката, в която тя се движи.
Q Мениджърският урок, който научихте у нас по трудния начин?
A Научих, че трябва да инвестираме много време, за да обучим хората да бъдат лидери. През 2009 г. беше много трудно да се намери човек, който може да си поставя цели и да ги преследва. Сега нещата са други, но продължаваме да инвестираме в израстването на хората до суперзвезди и лидери. Най-важният урок, който научих, е да изграждам отношения.
Q Какво си мислехте, че знаете за българите, преди да дойдете, и какво знаете сега?
A Бях приятно изненадан колко много българите ценят образованието и колко отворени са към нови знания. Мотивиращо е да виждам толкова много млади хора, жадни за успех.
Венцислав Савов. Интервюто е публикувано в бр. 08/20 г. на списание "Мениджър"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.