Пръв сред равни
Процесът по набиране на служители може да бъде изключително трудоемък и продължителен. Макар че в най-добрите случаи инвестираното време се изпаща многократно под формата на спечелването на трудолюбив, талантлив и лоялен служител, понякога работодателите не намират правилния за тях човек независимо от това колко време и средства отделят за подбора на кадри.
В крайна сметка, ако не сте намерили добър кандидат за предлагания от вас пост, единственото нещо, което може да направите, е да започнете търсенето отначало.
Какво обаче трябва да направите, когато имате двама или повече кандидати, които демонстрират сравними нива на опит, умения и познания? Как може да изберете правилния за вас служител сред редица от равнопоставени кандидати?
Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да намерите перфектният служител за вашите нужди:
Прегледайте задълбочено документите на кандидатите за работата
Първата стъпка, която трябва да предприемете, когато ви се налага да изберете между няколко добри кандидати, е да прегледате по-обстойно представените от тях документи и да анализирате нещата, които те показват за навиците им. Имат ли стаж от повече от 2 години в една компания, или сменят работното си място по няколко пъти на година? Ако са прекарали повече от 2 години на едно място, има ли видим прогрес в кариерата им? Всеки малък факт за представянето на кандидатите в предходната им работа може да ви каже много за начина, по който ще се държат във вашата компания.
Съпоставете силните страни и интересите на кандидатите с нуждите на позициите, на които може да се озоват в бъдеще
След като прегледате документите на кандидатите, помислете за начина, по който ще изглежда вашия отдел след шест месеца или една година. Представете си какви ще бъдат дейностите, ролите и задачите, които ще бъдат от най-голямо значение за отдела ви в този период.
След това, на база на препоръки, тестове и интервюта, преценете кои кандидати биха се вписали най-добре в тези роли. Кой може да бъде следващият мениджър и лидер на екип в компанията? Кой може да изпълнява задачи, които не са част от работната характеристика на позицията, за която кандидатства в момента? Това са въпроси, които могат да ви дадат по-добра представа за това кой е правилния човек за вашата компания.
Отчетете професионалното любопитство и страстта към работата
На трето място, но не и по значение, оценете страстта и любопитството, които кандидатите проявяват към вашата индустрия и компания. Въпросите, свързани с интересите на кандидатите трябва да бъдат неразделна част от интервюто за работа, но те често остават на заден план за сметка на по клишираните въпроси като: „Какви са вашите силни страни?“ и „Имате ли опит с… ?”
Ако нямате възможността да се върнете на тази тема и да им зададете допълнителни въпроси, помислете за нещата, за които са говорили по време на интервюто. Зададоха ли ви въпроси за бъдещето на компанията? Попитаха ли ви как техните интереси и хобита могат да им помогнат да се впишат в компанията? Проявиха ли интерес по отношение на мисията на вашата фирма и позицията и в индустрията? Тези въпроси показват, че те проявяват интерес към дългосрочен престой във вашата компания и че са готови да инвестират големи усилия в работата.
Обърнете внимание на цялостната комуникация
Важно е да отчетете комуникационния им подход по време на целия процес на кандидатстване. Отговориха ли бързо и професионално на вашите имейли и телефонни обаждания? Дойдоха ли на време за интервюто? Изпратиха ли ви съобщение с благодарност за получената възможност след интервюто за работа? Всички тези неща са признаци за добра комуникационна култура, която може да бъде от голяма полза за всеки екип.
.....................
Джеф Стийн за Inc.com
Редактор: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.