5 стъпки да намалите текучеството във фирмата

5 стъпки да намалите текучеството във фирмата

Голямото текучество на кадри може да струва на компанията ви хиляди, похарчени за търсене на нови служители и обученията им. Освен това, то води до намаляване на професионалния капацитет и работната сила. Ниските очаквания както от страна на мениджмънта, така и от тази на работниците, може да породи това, което американският професор по бизнес администрация Леонард Шлесингер нарича „цикъл на провала”. Сложете край на изтичането на познание като инвестирате в служителите си и започнете да полагате повече усилия да създадете работна среда, която хората ви никога не биха искали да напуснат. Как да се случи това?

Стъпка 1

Преразгледайте процеса на назначаване. Най-ефективният начин да намалите текучеството във фирмата е като се уверите, че хората, които назначавате не само разполагат с уменията, от които се нуждаете за конкретната позиция, но и се вписват в корпоративната култура. Правилото е простичко и вечно: По-малко вероятно е да напуснат служители, които се спогаждат с другите и не са проблемна личност.

Стъпка 2

Създайте позитивна работна среда с по-малко критики, достатъчна доза похвали, хумор, общи инициативи и каузи извън офиса. Резултатът ще бъде по-висок морал. Стресът в работата, от друга страна води до масова и бързо прехвърляща се към останалите неудовлетвореност от работата, депресия, по-малко желания да се посещава работното място, дори до проблеми у дома.

Стъпка 3

Предложете конкурентни заплати или социални придобивки. Ако не можете да си ги позволите, предложете други атрактивни възможности като опция за работа от вкъщи, гъвкаво работно време и бонуси за добро представяне. Измислете атрактивен пакет, който е трудно да се открие в точно този му състав от предложения при конкурентите ви.

Стъпка 4

Трансформирайте работното място от насочено към компанията в центрирано към човека. Мениджмънтът не бива да третира служителите така, сякаш са късметлии, че имат работа. Обратното, управлението трябва да внушава, че компанията се радва да разполага с тези си кадри, за да няма текучество.

Стъпка 5

Предложете възможности за лично професионално развитие на всеки, за да не се налага всеки месец да обучавате нови лица. От това ще спечелят не само самите хора, но и вътрешната система и качеството на структурата ви и крайният продукт, който предлагате. Идеалната цел е да отгледате общност от експерти и да възпитате свои кадри, не да ги купувате скъпо от друго място, потискайки своите хора.

По материали на OpenForum

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера