Над 1,3 млн. българи са пътували с цел туризъм през третото тримесечие

  Над 1,3 млн. българи са пътували с цел туризъм през третото тримесечие

През третото тримесечие на 2021 г. по време на продължаващата епидемична обстановка в страната 1,327 млн. български граждани са направили туристически пътувания, съобщи Националният статистически институт.

Преобладаващата част от тях - 95,5%, са пътували само в страната, 4% - само в чужбина, а 0,5% са пътували и в България, и зад граница.

През третото тримесечие на годината най-много са пътували българите на възраст 25-44 години - 659,6 хил., или 49,7 на сто. Във всички възрастови групи преобладава относителният дял на пътуванията в страната, като най-висок е при хората на възраст 15-24 години - 96,3 на сто от пътувалите в тази възрастова група. Делът на пътувалите в чужбина хора на възраст 65 и повече години е 12,6 на сто от пътувалите в тази възрастова група и е най-голям в сравнение с останалите групи. По-голямата част от туристическите пътувания на хората на възраст 15 и повече навършени години както в страната (70,4 на сто), така и в чужбина (64,4 на сто) са били с цел "почивка и екскурзия".

През третото тримесечие на 2021 г. като самостоятелни са били регистрирани 1573,1 хил., или 90,9 на сто от общия брой лични пътувания. Относителният дял на самостоятелните пътувания без резервация в страната е 91,4 на сто, а на тези в чужбина - 77,7 на сто.

През третото тримесечие на 2021 г. средният разход при пътуване с лична цел на един човек на възраст 15 и повече навършени години е 385,94 лв. в страната и 693,50 лв. в чужбина. Разходите на един човек за професионално пътуване са средно 198,94 лв. в страната и 1094,30 лв. в чужбина.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня