Тема на броя БРОЙ /// Мениджър 11/24
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Споделяме ноу-хау и знания
Най-често се стремим да си партнираме с местни компании, които имат опит в работата си с дерматологични продукти, споделя д-р Николай Найденов, собственик и управител на компанията за дермокозметични продукти biotrade
Споделяме ноу-хау и знания
Най-често се стремим да си партнираме с местни компании, които имат опит в работата си с дерматологични продукти, споделя д-р Николай Найденов, собственик и управител на компанията за дермокозметични продукти biotrade
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Д-р Найденов, на какъв етап от развитието на компанията решихте да излезете на външни пазари? И как избрахте къде зад граница да изнасяте?
Излизането на външни пазари беше естествена стъпка в развитието на компанията ни, която стана възможна след постигането на ниво на стабилност и утвърждаването на продуктите ни на вътрешния пазар. В основата на стратегията на biotrade е залегнал принципът за собствени продукти с уникални, иновативни и работещи формули, които решават конкретни дерматологични проблеми. Това е ниша, към която има постоянно нарастващ интерес в цял свят и ние имаме изключително конкурентно предимство с дерматологичната си експертиза. Първите стъпки в експорта направихме след едно изключително успешно участие в специализирано изложение в Обединените арабски емирства, където срещнахме дистрибутори от държавите в региона. Клиентите там са отворени към нови брандове в нашия сегмент и са много по-активни и смели в изборите си.
Какъв беше подходът ви при избор на местни партньори или изграждане на екип на място?
Най-често се стремим да си партнираме с местни компании, които имат опит в работата си с дерматологични продукти, контакти с основните канали за дистрибуция и ясна визия как да наложат нов бранд на пазара, на който оперират. Това е ключов момент, който гарантира устойчивото ни стъпване на даден пазар. Освен професионалната експертиза обаче ние търсим и чисто човешкото отношение и разбиране с партньорите си, защото бизнесът се случва тогава, когато има споделяне на общи чисто човешки принципи и ценности. В някои пазари, като Румъния например, подходихме по различен начин и сформирахме екип, който ние управляваме. Това има своето огромно преимущество, защото много целенасочено можем да прилагаме опита си от България. Румъния е вторият по обем пазар в портфолиото на biotrade.
Кои маркетингови канали и стратегии се оказаха най-ефективни за налагането на марката на конкретния пазар?
Най-успешната за нас стратегия е споделянето на ноу-хау и знания с нашите партньори. Колкото по-добре те познават продуктите ни и тяхното действие, толкова по-лесно разработват пазарите. Ние правим постоянни обучения, онлайн и офлайн срещи с екипите на нашите дистрибутори, споделяме опит, съдържание и маркетингови инструменти с тях. След месец например ни предстои голямо събитие във Виетнам, на което ще присъстваме, за лансиране на сериите Keratolin и Atopity, и за честване на 30-годишния юбилей от създаването на марката biotrade. От една страна, даваме достатъчно свобода на партньорите си в избора на подход за налагането на бранда, но от друга страна, се стремим да държим бранда консистентен в послания и позициониране в нишата.
Как определяте успеха на нов пазар и кой е най-важният фактор за дълготрайното и устойчиво присъствие на бранда на външен пазар?
Успехът на нов пазар за нас се измерва не само в краткосрочни финансови резултати, но и в способността да изградим доверие и лоялност сред потребителите. Ключови показатели за успех включват пазарен дял, клиентска удовлетвореност и дългосрочни партньорства с местни дистрибутори ключови клиенти. Най-важният фактор за дълготрайното и устойчиво присъствие на нашия бранд на външен пазар е адаптацията. Разбирането на местните културни и икономически специфики, както и на потребителските навици, ни позволява да персонализираме нашите маркетингови стратегии и продукти.
|
Ключови думи
biotrade
бизнес извън граница
нови пазари
експанзия