Животът "в мрежата" по време на пандемията обърка алгоритмите за реклама
Онлайн поведението на хората по време на пандемията сериозно обърква алгоритмите от изкуствения интелект, които ни препоръчват продукти и реклами в онлайн пространството, съобщава MIT Technology Review.
„Ситуацията е много динамична. В една седмица се опитвате да оптимизирате продажбите на тоалетната хартия, в следващата всички искат да си купят пъзели или оборудване за фитнес“, обясни Раел Клайн, изпълнителен директор на консултантската фирма за алгоритмичен маркетинг Nozzle.
Алгоритмите, които препоръчват продукти на Amazon, например, се борят да интерпретират нашия нов начин на живот. И макар инструментите за иследване на нашето онлайн поведение да са изградени да поемат и обработват нови данни постоянно, те не успяват да се адаптират толкова бързо, колкото е необходимо в момента.
Онлайн търговец на дребно установи например, че изкуственият интелект, който поддържа продажбите му, поръчва запаси, които вече не съвпадат с това, което се търси и продава. От друга страна компания, която използва изкуствен интелект, за да препоръчва инвестиции въз основа на анализ на настроенията от новините, беше сериозно объркана от настоящия негативен тон в медиите.
Докато някои компании отделят повече време и ресурси за ръчно управление на своите алгоритми, други виждат това като възможност за подобрение.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.