Мозъчните вълни на геймъри за тренировка на военни роботи
Американската агенция за отбранителни проекти (DARPA) финансира проучване, което ще използва мозъчните вълни на геймъри, за да обучи отбранителни робои как да се структурират в "рояци", за да изпълняват мисиите си по-успешно и в синхрон, съобщи Popularmechanics.
DARPA предостави финансова помощ от 316 000 долара на института за изкуствен интелект в университета в Бъфало за изучаването на мозъчната дейност и очните движения на хора, които често играят компютърни игри. Целта е да се подобри организацията и стратегията сред автономните роботи по въздух и земя.
Защо САЩ биха искали да инвестират в синхронизацията на рояци от военни роботи?
Военни роботи вече се преследват на няколко места по света, като Русия. Flock-93, например, е рояк от 100 дрона, подобни на камикадзе, всеки въоръжен с експлозивен заряд, който може да се прицели в конвои с превозни средства например. На теория тези орди от роботи са драстично по-трудни да се защитиш от тях, така че САЩ със сигурност не искат да изостават.
"Идеята е в крайна сметка да се мащабират до 250 въздушни и наземни роботи, работещи в изключително сложни ситуации", казва Сума Чоудхъри, доцент по механично и космическо инженерство в Бъфало. "Например, може да има внезапна загуба на видимост поради задимяване по време на спешна ситуация. Роботите трябва да могат да общуват ефективно и да се адаптират към подобни предизвикателства".
Казано по-просто, групите от по-примитивни роботи могат да изпълняват определени задачи по-добре, отколкото един наистина интелигентен робот би могъл сам. Тази теория в изкуствения интелект се обозначава като "интелигентност на рояка".
Това е черта, която можем да открием в цялата природа. Помислете за скромната мравка: Самата по себе си мравка може да вдигне 5000 пъти телесното си тегло, но една колония от мравки, които работят заедно, могат да изпълнят наистина невероятни подвизи, като създаване на супермагистрали от храна, водене на война и поробване на други мравки.
"Тази биомимирия е гореща тема в компютърните науки", заяви Чоудхъри. "Става известно, че има много различни приложения, за които биха могли да се използва арсенал от много, но по-прости по функции роботи, вместо да се използва един-единствен робот от 1 милион долара например", допълва той.
В проучването на Чоудхъри, геймърите ще играят стратегии в реално време, подобни на StarCraft, Stellaris и Company of Heroes, които принуждават играчите да използват ресурси за изграждане на единици и да победят опонентите, действайки заедно в синхрон.
Докато играят, решенията, които вземат, се записват и изследователите проследяват движенията на очите им чрез високоскоростни камери. В тандем, тяхната мозъчна активност ще бъде наблюдавана чрез електроенцефалограми. След това въз основа на данните, които са събрали, учените ще създадат нови алгоритми, които ще ръководят автономни дронове и наземни роботи, използвани във военната индустрия.
"Не искаме системата на изкуствен интелект просто да имитира човешкото поведение; искаме тя да формира по-дълбоко разбиране за това, което мотивира човешките действия", каза Чоудхъри.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.