Виртуална презентация? Вие го можете
Винаги е важно да бъдете автентични при публична изява. И това важи с пълна сила в случаите, в които трябва да направите виртуално представяне. То е като сценично представление. Вашата "сцена" вече е малка виртуална кутия. Следователно вашите жестове трябва да са по-изразителни, отколкото биха били обикновено, ако изнасяте презентацията лично.
Помислете какво можете да направите, за да стимулирате визуално вашата аудитория. Това може да включва неща като носене на ярки цветове, да сложите забавен фон или дори реквизит зад вас, който да се вижда от вашата публика. Ако непрекъснато правите презентации пред една и съща аудитория, помислете как можете да го промените. Една от идеите е да промените фона или реквизита си въз основа на сезоните или предстоящите празници. Можете дори да кажете на присъстващите за тема за предстояща сесия като 60-те години на миналия век. Можете да насърчите присъстващите да публикуват снимка на най-добрата си визия от 1960-те в социалните медии със специален хаштаг, за да генерират "шум". Можете дори да поднесете награда за човекът, който публикува най-добрия снимков материал.
Най-търсените оратори сега не са само експерти по темата, а личности. Това не е моментът да смекчите своите личностни черти, а по-скоро да ги засилите, за да поддържате интереса. Така, че бъдете неформални.
Дори преди Covid, периодът на внимание на хората е кратък. Вашият лекционен стил също трябва да бъде кратък. Опитайте се да не говорите без взаимодействие за повече от 15-20 минути, преди да имате насрочен въпрос или дейност. Хората не само ще ви отблъснат, но и често се състезавате с други разсейващи фактори и задължения, които имат и у дома.
Тъй като в бъдеще има повече възможности за хибридни презентации, хората може да имат възможност да присъстват лично или виртуално. Уверете се, че взаимодействате и с тези, които не са там, а ви гледат през екрана. Например, по време на въпроси и отговори се уверете, че отговаряте на въпроси както от публиката на живо, така и от виртуалната си аудитория.
И накрая, опитайте се да погледнете от позитивната страна на възможността да презентирате пред публика. Ако се страхувате да правите презентации преди Covid, може да изглежда по-малко стресиращо да го правите на виртуална платформа. Но пък това може да ви помогне да усъвършенствате начина, по който се изразявате пред публика, както и вашата увереност.
Източник: Дженифър Лин Робинсън, основател и главен изпълнителен директор на Purposeful Networking, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.