Аутсорсингът - нож с две остриета
Аутсорсингът може да бъде нож с две остриета за компаниите, особено когато става въпрос за управление на вътрешни служители. Дори днес индустрията носи стигмата, че аутсорсингът отнема работни места от родната страна на компанията. Този начин на мислене в замяна може да накара екипите да загубят мотивацията и интереса си да работят в дадена компания.
Това обаче е естествен сценарий, когато решите да аутсорсвате услугата си. Вашите служители непрекъснато се чудят дали ще загубят работата си, докато всъщност може да се случи другояче. Няма съмнение, че се нуждаете от сътрудничеството на вашия вътрешен екип, за да направите усилията си за аутсорсинг успешни. Ето някои от начините да ги подготвите за това.
Излагането на техните работни места е един от основните страхове на местните служители. Дори служителите с бели якички се страхуват да бъдат уволнени от работата си, заради делегиране на външни подизпълнители, които предлагат по-ниски разходи. Въпреки това, аутсорсинг без тяхното знание може да подкопае тяхната лоялност към даден бизнес и дори да ги накара да потърсят работа при ваш конкурент или в друга индустрия.
Как можете да подготвите вашите вътрешни служители за външните служители? Вашият вътрешен екип не трябва да се бунтува или да губи работата си само защото компанията е решила да възложи дейности на външни изпълнители. Привличането им понякога е от решаващо значение за успеха на вашия отдел. Лесно е да съберете служителите си и да говорите с тях за аутсорсинг на определени функции от екипа или друг отдел.
Очертайте ползите за тях. Дайте им представа как може това да им помогне в ежедневната работа. По принцип вътрешните служители се възползват от аутсорсинг на определени функции чрез: намаляване на натовареността; по-добро разпределение на работата; намаляване на работния стрес и осигуряване на по-добър баланс между работа и личен живот.
След като започнете да извършвате аутсорсинг, задайте определен график, в който вашите вътрешни и външни екипи да могат да се опознаят. Възможна е физическа среща с местни екипи. За офшорни служители можете да проведете хибридна среща на Zoom.
Увеличете сътрудничеството помежду им, като им дадете проект, по който и двата екипа могат да работят. Това също така ви дава практика за правилно разпределение на работата, вместо просто да разчитате на вашия изнесен екип, за да направи всичко самостоятелно.
В същото време увеличете усилията за изграждане на екип, за да помогнете на двата екипа да се чувстват комфортно и да насърчите създаване на по-силни връзки между тях. Напримет определен ден от седмицата организирате виртуална дейност с happy hour. Отнасяйте се към вашия изнесен екип като част от вашата компания и им засвидетелствайте вниманието, което заслужават като ваши служители.
Аутсорсингът трябва да е от полза за компанията в нейната цялост, включително за нейните вътрешни работници. Ето защо общуването с вашите екипи е най-добрият начин да накарате тази операция да сработи. В крайна сметка бихте искали те да допринесат по-добре за организацията, като спестят времето и усилията си за по-ценни задачи.
Не се страхувайте да говорите с тях за аутсорсинг плановете на вашата компания. По-скоро поискайте тяхната обратна връзка и прозрения за това как да подобрят услугите. Кой знае какви по-добри идеи биха могли да излязат с този ход.
Източник: Дерек Галимор, основател и главен изпълнителен директор на Outsource Accelerator, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.